י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למי הוא מיועד

מסלול חדש: המוסד ושב"כ יקלטו חרדים

לראשונה: שב"כ והמוסד יגייסו 200 חרדים לשירות אזרחי שיימשך שנתיים. המסלול מיועד לבני ישיבות מגיל 21, סיווג בטחוני והכשרה מקצועית

מסלול חדש: המוסד ושב"כ יקלטו חרדים
חדר המבצעים של השב"כ הלילה צילום: דוברות שב"כ

שני ארגוני הביון - המוסד ושב"כ - יחלו לקלוט חרדים לשירות לאומי, במסלול חדש. לראשונה, הארגונים יגייסו 200 לשירות אזרחי בני ישיבות מגיל 21 שיעברו הכשרה מקצועית. השירות יימשך שנתיים וימומן על ידי משרד המודיעין ורשות השירות הלאומי. בשבוע שעבר ראשי המוסד ושב"כ נפגשו עם שרת המודיעין גילה גמליאל לאישור פתיחת המסלול. כך דווח ב'כאן 11'.

גורמים בקואליציה הזהירו לפני כשבועיים כי ההתנגדות לחוק הגיוס מקרב הקואליציה גדולה מכפי שנראה - וכי אישורו עלול להביא להפלת הממשלה. ההתנגדויות לחוק מגיעות מחברי כנסת מסיעות הקואליציה הלא-חרדיות - הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית - שמרביתן טרם התבטאו ציבורית בנושא. אחד מחברי הכנסת המתנגדים לחוק אמר ל'כאן חדשות' כי חוק הגיוס הוא מה שעשוי לפרק את הממשלה הנוכחית - לא הסבירות ולא הרפורמה.

שר הביטחון יואב גלנט דרש לקבוע יעדי גיוס ולחוקק את חוק יוקרת השירות, שיעניק הטבות למשרתים מעל 24 חודשים ויגדיל את התגמול הכספי ללוחמים. לפי אותם גורמים בקואליציה, ההתנגדות לחוק הגיוס צפויה לעלות גם אם יאושר חוק יוקרת השירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הבטיח לראשי המפלגות החרדיות כי תזכיר חוק הגיוס יפורסם מיד לאחר החגים. מתוך כך, ביהדות התורה הבהירו למזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס כי אם חוק הגיוס לא יעבור - הממשלה תתפרק.

שב"כ המוסד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד