א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בטקס חגיגי

שר הכלכלה ברקת נעל את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק

הבורסה בניו-יורק נצבעה הלילה בכחול-לבן: שר הכלכלה ניר ברקת זכה לכבוד מיוחד ונעל את המסחר בבורסה הגדולה בעולם בטקס חגיגי, במסגרתו נצבעה הבורסה האמריקאית כולה בדגלי ישראל. השר ברקת למשקיעים: "מי שישקיע בישראל ירוויח בענק"

שר הכלכלה ברקת נעל את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק
השר ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת זכה הלילה (שלישי) לכבוד מיוחד בבורסה לניירות ערך בניו-יורק (NYSE), כאשר נעל את המסחר באמצעות הצלצול בפעמון האייקוני של הבורסה, שמסמן את סגירת המסחר בבורסה הגדולה בעולם.

לכבוד הטקס החגיגי במעמד השר ברקת, נצבעה הבורסה האמריקאית כולה בדגלי ישראל בכחול-לבן והנוכחים הריעו לשר הכלכלה הישראלי עת שצלצל בפעמון והכריז על סיום המסחר. לצידו של השר ברקת עמדה לין מרטין, נשיאת הבורסה של ניו-יורק.

שר הכלכלה ניר ברקת אמר: "אני גאה לעמוד כנציג של מדינת ישראל בבורסה החשובה והגדולה בעולם ולנעול את המסחר. כפי שאמרתי בפגישה עם ראשי הבורסה, מדינת ישראל היא מוקד אסטרטגי עבוד משקיעים, לאור היתרון המובהק שלנו בתחום הטכנולוגי בו טמון העתיד הכלכלי של העולם. כמשקיע לשעבר אני אומר לכל המשקיעים באמריקה - השקעה בישראל היא ההשקעה הטובה ביותר שניתן לעשות. מי שישקיע בישראל ירוויח בענק".

הבורסה לניירות ערך בניו יורק (New York Stock Exchange), היא הבורסה לניירות ערך הגדולה ביותר בארצות הברית ובעולם בשווי החברות הכולל, והשנייה בגודלה במספר החברות הנסחרות בה אחרי בורסת נאסד"ק. כיום, רווח השימוש בשם הרחוב וול סטריט ככינוי לבורסה עצמה.

נכון לשנת, 2022 נסחרות בבורסה של ניו יורק 2,400 חברות בעלות שווי כולל של כ-30 טריליון דולר. 28 מתוך 30 החברות שמרכיבות את מדד דאו ג'ונס (החברות הציבוריות הגדולות ביותר בארצות הברית), נסחרות בבורסת ניו יורק. כמחצית מהיקף המסחר נערך באופן ממוחשב. המנכ"ל הנוכחי של הבורסה הוא דאנקן ל. ניידראואר. בבורסה בניו-יורק נסחרות קרוב ל-100 חברות ישראליות.

ניר ברקת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד