ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אבל במקור ברוך

מצדיקי ירושלים: הגאון רבי חיים רפאל קובר זצ"ל

הגאון הצדיק רבי חיים קובר זצ"ל מצדיקי ירושלים ושכונת מקור ברוך הלך לעולמו בגיל 85. שיכל את בתו הרבנית סוקולובר ע"ה בתאונה מחרידה בחזור ממירון. הלווייתו התקיימה הבוקר מביתו במקור ברוך להר המנוחות   

מצדיקי ירושלים: הגאון רבי חיים רפאל קובר זצ"ל
הגאון הצדיק רבי חיים קובר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ירושלים אבדה את אחד מצדיקי העיר שהתהלך בצידי דרכים הגאון הצדיק עובד ה' מנעוריו רבי חיים רפאל קובר זצ"ל והוא בן 85 בפטירתו. 

בפטירתו נעקרה אחת מדמויות ההוד של ירושלים ושכונת 'מקור ברוך' שאבדה זיווה. 

המנוח זצ"ל נולד בכ"ט טבת תרצ"ח לאביו החבר רבי מאיר קובר זצ"ל שהיה מיקרי קהילת אשכנז, ובבית זה התקשר בעבותות עם גיסו הגאון הצדיק רבי רבי אפרים זלזניק זצ"ל.

היה ירא את ה' מנעוריו, דבק בעמל התורה הגותה ודבקותה; חרד על קיום מצוותיה בדקדוק רב מתוך מסירות עצומה עד סוף ימיו; עבד ה' בתפלתו הזכה ובעבודת המידות; יגע בעמל נפשו בעשיית חסד ובתקנת הבריות ובהעמדת הדת על תילה, ולא החזיק טיבותא לנפשיה.

היה מפארי גידולי ישיבת בריסק מתלמידי מרן הגרי"ד הלוי זצוק"ל בהגיעו לפרקו נשא את בתו הגה"צ רבי שמואל קליינמן זצ"ל. 

כל ימיו בצדקותו וביראתו הטהורה, תפילותיו היו לשם דבר, כשרבים פונים אליו שיעתיר אליהם בכל עת צר, ותפילותיו עשו רושם שנושעו מפיו.

קבע משכנו בשכונת מקור ברוך הירושלמית שהיה ידוע כשכונה של ראשי ישיבות ותלמידי חכמים, וכולם חרדו לצדקתו וליראתו, את מקום תפילתו ערך למעלה מ- 60 שנה בישיבה למצוינים בראשות ראש הישיבה הגרח"א טורצ'ין זצ"ל אחריו אצל בנו יבלחט"א ראש הישיבה הגרי"ד טורצ'ין.

מעשי צדקתו וחסידותו הרקיע לשחקים כשרק שמע על אחד כי אינו חש בטוב החל להעתיר עליו בתפילה ובתחנונים, עד שהתבשר כי חזר לאיתנו הראשון.

כל ימיו התהלך בצידי דרכים והתרחק מנושאים ציבורים, חתימתו הציבורית היחידה שבו יצא ברבים, שראה מול עיניו כי פשתה אש בכרם בית ישראל, כאשר עיריית ירושלים המיטה חורבן על הנוער בירושלים בהפעלת חיי הלילה בשוק מחנה יהודה, ואיך מכעיסים בוראם, ומשחיצים את הנוער, מעיניו זלגו דמעות וחתם על הקריאה, יחד עם גדולי וצדיקי ירושלים.

לפני למעלה מעשרים שנה שיכל את בתו הרבנית סוקולובר ע"ה שנהרגה בתאונה מחרידה בחזור ממירון. 

השאיר אחריו בנו יחידו הרה"ג אריה לייב מחו"ר קהל פרושים רמת בית שמש א', חתניו הרה"ג' ר' יעקב ראובן סוקולבר ר"מ בישיבת עטרת התורה, הגאון רבי חיים דוד פריימן רב ומו"צ העדה החרדית רמות ג'.

הלווייתו התקיימה הבוקר (שלישי) מביתו ברחוב בר גיורא 6 בירושלים להר המנוחות שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ירושלים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד