כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יוקר המחיה

ה'שרינקפלציה' מכה שנית - על מה נשלם הפעם?

לאחר שבתוך שנה היבואנית 'דיפלומט' העלתה ארבע פעמים את מחירי המוצרים שהיא משווקת - כעת הם מודיעים כי הם יקטינו מספר מוצרים נבחרים

ה'שרינקפלציה' מכה שנית - על מה נשלם הפעם?
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביבואנית הענק דיפלומט, המייבאת מוצרי צריכה רבים לארץ, בין היתר מוצרי כביסה וניקיון, מודיעים כי הם מקטינים מספר מוצרים כמו קפסולות כביסה, מרכך כביסה וחבילות סכיני גילוח, כך דווח ב'N12'.

תופעה זו, בה יצרנים מקטינים את אריזות המוצרים מבלי להוריד את המחירים אינה חדשה. אולם מאז החלה אינפלציה בעולם להשתולל הפכה התופעה לרווחת יותר ויותר במדינות העולם, מנייר טואלט, דרך יוגורט ועד לקפה ולחטיפים, בארצות הברית, העניקו כינוי לתופעה, "שרינקפלציה" (shrinkflation, שילוב של המילה "שרינק" - כיווץ, עם אינפלציה).

החברות מעדיפות לנקוט בשיטה זו כי הן יודעות שהצרכנים אומנם ישימו לב לעליות מחירים, אך לא בהכרח ישימו לב למשקל הפריט או לפרטים הקטנים כמו מספר החתיכות במותגי נייר טואלט. בנוסף, חברות עשויות להשתמש באריזות חדשות כדי להסיט את תשומת הלב של הצרכן מכך שהמוצר התכווץ.

בחברה הצהירו שיעשו את זה בדוחות הכספיים שפרסמה. "למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך, ולאור הימשכות היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה שאם לא — תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", נכתב בדו"ח החברה לסיכום הרבעון השני.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד