כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עושים סדר

לקראת הסרת הווטו מזייברט וההמתנה המתוחה בצפת | תמונת מצב לקראת הגשת הרשימות

פריצת הדרך במגעים בין 'דגל' ל'אגודה' והמועמד המפתיע לראשות העיר | ההתמודדות הדו ראשית באלעד והניסיונות של דרעי להכריע את הכף | וגם: האם החרדים יודיעו רשמית על תמיכה ביוסי קקון וכיצד העיר נקשרת בביתר עילית | יומיים לתום הגשת הרשימות: 'בחדרי חרדים' עושה סדר

לקראת הסרת הווטו מזייברט וההמתנה המתוחה בצפת | תמונת מצב לקראת הגשת הרשימות
המועמדים בבחירות צילום: צלמי פלאש 90

מחר (רביעי) בשעה 09:00 יחל תהליך הגשת הרשימות והמועמדים לראשות הערים, לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד קצת פחות מחודש וחצי. למרות שבמרבית הערים הרשימות כבר סגורות והמועמדים מוכנים להציג את התמודדותם, בלא מעט מהריכוזים החרדים שוררת עדיין אי ודאות. יומיים בלבד לסגירת הרשימות: בחדרי חרדים עושה סדר בערים החרדיות שעומדות בלב מערכת הבחירות.

בני ברק

העיר בני ברק שכמעט ולא חוותה מערכות בחירות אמיתיות, נכנסה לסחרחורת פוליטית עם ההחלטה של ש"ס להריץ לראשונה את ח"כ אוריאל בוסו לראשות העיר. זאת ברקע טענות התושבים כלפי העירייה בנוגע להזנחת המצב התברואתי ומכת המכרסמים שמתחוללת בעיר ומטרידה את שלוותם.

אוריאל בוסו. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בינתיים נמשך ביתר שאת המשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל, שהחל בעקבות דרישת קהילות ליטאיות להטיל ווטו על מועמד 'אגודה' חנוך זייברט, כפי שלטעמם מאפשר הסכם הרוטציה ההיסטורי בין המפלגות. המו"מ התנהל עד כה בעצלתיים, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים חלה בו פריצת דרך משמעותית שתסלול כנראה את דרכו של זייברט לתפקיד ראש העיר.

ב'דגל התורה' הניחו על שולחן המשא ומתן שורת דרישות בנוגע לניהול העיר במשותף בקדנציה הבאה, וככל הנראה במפלגה יקבלו את מרביתן. למרות זאת, גורמים מסוימים בדגל התורה מנסים לטעון כי אין התקדמות של ממש במגעים, וזאת ככל הנראה בניסיון למצות את הדרישות מול אגודת ישראל. בדגל התורה מניחים גם את האופציה של הרצת מנחם שפירא מול זייברט ובוסו.

חנוך זייברט. צילום: Aharon Krohn/Flash90.

בינתיים מסתבר שמול זייברט יתמודד לא רק מועמד ש"ס. בשבוע שעבר הודיע מאיר שטרית, שמוכר בשל פרשת הרצח המזעזעת של אחיו, ניסים שטרית, בה הואשמו אנשי קהילת שובו בנים, כי יתמודד לראשות העיר. שטרית טוען כי הוא מתכוון להריץ רשימה למועצה שתכלול גורמים שונים מהעיר. בנוסף לכך, ועדת הבחירות המוניציפלית של הליכוד החליטה לאשר ליו"ר הסיעה בבני ברק וחבר המועצה יעקב וידר להתמודד על ראשות העיר. וידר טרם הודיע על כך רשמית אך בסביבתו מעריכים כי הוא ירוץ, מה שיוריד עוד יותר את סיכוייו של מועמד ש"ס.

אלעד 

בעיר מתמודדים ראש בראש מועמד ש"ס יהודה בוטבול וראש העיר המכהן שרוליק פרוש. אחרי ההסכם הדרמטי שנחתם עם 'דגל התורה' על תמיכה פרוש לכהונה נוספת, בשלומי אמונים נשמו לרווחה. יחד עם זאת, בשל המכתב הדרמטי של הגרמ"צ ברגמן, החשש הוא מפני זליגה של קולות למועמד ש"ס יהודה בוטבול. בשלומי אמונים מצפים מדגל התורה להתגייסות מלאה ביום הבחירות במטרה לממש את ההסכם ולהביא לניצחונו של פרוש.

ישראל פרוש לצד יו"ר 'דגל' באלעד, אבי שטרן.

בינתיים בש"ס מתכוונים להניח את כל כובד משקלם על העיר. יו"ר ש"ס אריה דרעי עצמו כבר ניהל ישיבות מטה של המפלגה בעיר ודרש מכלל חברי הכנסת של המפלגה להתגייס למשימה.

בית שמש

אם בתחילת המערכת חשבנו שהבחירות בעיר יעברו הפעם בשקט מופתי, מסתבר שהתבדינו. לפני כשבוע הטיל יו"ר ש"ס פצצה פוליטית כשהכריז על משה אבוטבול כמועמד המפלגה לראשות העיר, בעקבות הפרדת ההסכם מצד 'דגל' באלעד. לפחות באופן רשמי, בש"ס כבר פתחו מטה ופצחו בקמפיין נלהב. עם זאת, במפלגה יש מי שיודע לספר כי אבוטבול עצמו "לא מתחבר במיוחד לרעיון" וההחלטה כמעט שנחתה עליו בהפתעה.

יחזור לראשות העיר? משה אבוטבול | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

אבוטבול צפוי להתמודד מול ראש העיר הנוכחית עליזה בלוך ונציג 'דגל התורה' שמוליק גרינברג שזוכה גם לתמיכת שלומי אמונים ובעלזא. באגודת ישראל טרם הודיעו במי יתמכו והדבר ככל הנראה תלוי במגעים שמתנהלים בין המפלגה לש"ס ברמה הארצית.

ירושלים

ירושלים נראה שהמצב סטטי וראש העיר משה ליאון ימשיך לכהונה נוספת, אלא אם כן תתרחש דרמה של הרגע האחרון. בשבוע שעבר, על רקע הפיצוץ בין ש"ס ל'דגל' בערים השונות, החלו להשמיע בדגל התורה קולות של הרצת מועמד מול ליאון.

משה ליאון. | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

לפי שעה היוזמה לא תפסה תאוצה ונראה כי לא נראה מועמד חרדי שירוץ מול ראש העיר המכהן. מול ליאון צפויים להתמודד גם יוסי חביליו, שמאחד אחד מאחוריו 5 מפלגות ירושלמיות ווליד אבו תאיה תושב מזרח ירושלים.

צפת

אחרי ההפסד החרדי בבחירות האחרונות, בבחירות אלו מתמודד על תפקיד ראש העיר יוסי קקון, שנחשב לאיש ש"ס. קקון יתמודד מול ראש העיר שוקי אוחנה, שהצליח בבחירות הקודמות לגבור בסיבוב השני על המועמד החרדי נחמן גלבך. קקון אמור להיות מועמד "הגוש החרדי" בעיר אך בשל ההתרחשויות בין המפלגות החרדיות בשאר הארץ, טרם נשמעה הכרזה רשמית מצד הסיעות החרדיות בעיר, אך הערכה היא מדובר בעניין של זמן.

יוסי קקון. צילום: יוני צור.

גם הנסיונות מצדו של קקון להודיע כי חב"ד - שכבר הודיעה שתתמוך באוחנה - החליפה את דעתה ותתמוך בו, הסתיימו בהכחשה מצד חב"ד. במפלגות החרדיות מעריכים כי גם חב"ד בסופו של דבר תתצטרף לגוש ועם התגייסות מלאה של הציבור החרדי בעיר קקון יצליח לנצח את מערכת הבחירות.

אשדוד

באשדוד עוד לא נאמרה המילה האחרונה, כך מבהירים מספר גורמים במפלגות החרדיות. באופן רשמי המפלגות החרדיות תומכות בשני מועמדים שונים. אגודת ישראל חתמה על הסכם תמיכה בראש העיר המכהן יחיאל לסרי וש"ס מצידה מריצה את אבי אמסלם.

ברק סרי/יחיאל לסרי. (מתוך פייסבוק)

בעיר מתמודדים מספר מועמדים נוספים, ביניהם גם יועצו לשעבר של דרעי, ברק סרי. לפי הגורמים, בין אגודת ישראל לש"ס עדיין מתנהל משא ומתן על העיר ו"ייתכן שעוד נראה הפתעות עד ליום הבחירות".

מודיעין עילית

בשבועות האחרונים ניסו גורמים שונים להוביל מהלך להחלפת ראש העיר יעקב גוטרמן, שמכהן בתפקיד למעלה מ-20 שנה. מתנגדיו של גוטרמן העלו טענות שונות בנוגע להתנהלות העיר וקבוצה של רבנים אף עלתה למעונו של הגר"ד לנדו במטרה לדון בנושא. בימים האחרונים נראה כי ניסיון ההדחה כשל ולפי שעה נראה שאף מועמד רציני לא יתמודד מול גוטרמן.

ביתר עילית

העיר ביתר עילית נכנסה למשוואת המאבקים, אולי שלא מרצונה, בעקבות החיכוכים בין המפלגות החרדיות על הערים השונות ברחבי הארץ. בש"ס ובדגל התורה בדקו אפשרויות להריץ מועמדים לראשות מול מאיר רובינשטיין, אך נראה שאלו ירדו מהפרק.

מאיר רובינשטיין. צילום: ארי קופרשטוק.

גורמים פוליטיים בביתר עילית אומרים כי ביממה האחרונה מופעל לחץ מצד ש"ס על נציג דגל התורה יוסי שטרית שירוץ לראשות העיר מול רובינשטיין. בשל כך, בכירים בקהילת ברסלב בצפת מאיימים כי במידה ויוצג מועמד נגד רובינשטיין, הם לא יתמכו במועמד ש"ס קקון.

בחירות מוניציפליות 2023 בני ברק אלעד אשדוד בית שמש ירושלים דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד