כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבקשה אושרה

פרשיית 'וסטו' מסתעפת: עיקולים הוטלו על נושאי משרה בחברה

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הבקשה להטיל עיקולים על שני המייסדים של חברת 'וסטו' ועל נושאי משרה אחרים בחברה |  הסכום הכולל הינו 117 מיליון שקלים

פרשיית 'וסטו' מסתעפת: עיקולים הוטלו על נושאי משרה בחברה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשיית ההונאה לכאורה בחברת 'וסטו' שנחשפה ב'כלכליסט' ממשיכה לעורר גלי משנה. בבית המשפט המחוזי בתל אביב אושרה הטלתם של עיקולים בסכום כולל של 117 מיליון שקלים על שני המייסדים חברת 'וסטו'. בנוסף אליהם העקולים הוטלו גם על שני בכירים לשעבר בחברה ונותן שירות, כך מדווח 'כלכליסט'.

בקשת העיקולים כללה עיקולים בסך כ-90 מיליון שקל על נכסיהם של המייסדים, ברטלה וליפשיץ. כמו כן בית המשפט הטיל גם עיקולים בסכום של 27.6 מיליון שקל על שני עובדים בחברה לשעבר וכן על נותן השירותים.

כזכור, לאחרונה נחשפה פרשיית הונאה בחברה, כחלק מהפרשיה, עלו חשדות שבטחונות שהוציאו משקיעים שרכשו ביטוחים דרך החברה, היו מזויפים לכאורה. כרגע, היקף ההונאה בחברה לא ברור, זאת עד לסיומה של חקירה שנערכת בעניין. ההערכות מדברות על מיליארדי דולרים.

עמי ברלב, מנכ"ל וסטו מסר לעיתון כי "אישור ביהמ"ש במעמד צד אחד לסעדים הזמניים ולעיקולים שהתבקשו מאשרר את תוצאות חקירת החברה כנגד מר ברטלה, מר ליפשיץ, מר גינתי, מר רורקה ומר עזר. הבקשה למתן סעדים זמניים נתמכה בראיות רבות מהן למד בית המשפט המחוזי באופן חד משמעי כי הראיות שהוצגו תומכות בממצאי החקירה שניהלה החברה. בקשה לסעדים זמניים זו היא חלק מהליך משפטי רחב יותר אשר ידון בהמשך לפי הנהלים המשפטיים, אך העובדה שהשופט הטיל את העיקולים האלו ובהיקף כזה משמעותי - זו המהות מבחינתנו וההוכחה לכך שהחקירה סיפקה ראיות חותכות".


עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק מסרו מטעמו של יניב ברטלה ל'כלכליסט' כי "הבקשה המדוברת, כמו גם ההחלטה שניתנה בה כלל לא הומצאו לברטלה וכדפוס חוזר בפרשה זו הודלפו לאמצעי התקשורת טרם המצאתן. הבקשה למתן הוראות עליה נשענת הבקשה למתן עיקולים, היא בקשת סרק הנעדרת כל יסוד עובדתי ומשפטי שהוגשה שלא כדין כבקשת ביניים במסגרת הליכי חדלות פירעון בניסיון ברור ושקוף להתחמק מתשלום אגרה ודינה להידחות על הסף, ועמה גם הבקשה למתן עיקולים שהוגשה לצדה. ההחלטה, שאינה מוכרת לברטלה, ניתנה במעמד צד אחד מבלי שניתנה לברטלה ההזדמנות להגיב לדברים, ואין צורך לומר כי עמדתו המלאה של ברטלה ביחס לטענות המופרכות הנטענות בה, כמו גם להליך הבדיקה הפגום והמגמתי שעומד במרכזה, תוגש לבית המשפט".


מבא כוחו של אלון ליפשיץ, עורך הדין נתי חיים ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי, נמסר לעיתון כי "המסמכים הומצאו זה עתה לידיהם והם ילמדו אותם ויגיבו לבית המשפט. אולם כבר עתה ניתן לומר כי בית המשפט דחה את מרבית הבקשה להטלת עיקולים זמניים ולא בכדי. מדובר בהליך חסר בסיס משפטי ועובדתי ואנו משוכנעים כי בית המשפט ידחה את ההליך במלואו לאחר שמיעת טענותינו. להוסיף על כך וחמור מכל, מדובר בהליך שכל כולו נשלט על ידי מי שמצויים בניגוד עניינים חריף משאין כמותו, אשר כיהנו כדירקטורים בחברה לאורך כל התקופה הרלוונטית וכעת מנסים לנקות עצמם באופן מלאכותי באמצעות הגשת הליכי סרק".



הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד