כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יתומחר ביותר זול?

הפתרון למשבר בשוק: גם הרשת החרדית תייבא חלב מחו"ל

אחרי שרמי לוי הודיע כי ייבא חלב מפולין וברשת יוחננוף הודיעו כי ייבאו חלב מטורקיה - כעת גם ברשת 'אושר עד' מקיימים מו"מ על יבוא חלב מטורקיה 

הפתרון למשבר בשוק: גם הרשת החרדית תייבא חלב מחו"ל
מוצרי חלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שרשת השיווק 'יוחננוף' הוגיעה כי בכוונתה לייבא חלב מטורקיה, כעת גם 'אושר עד' נמצאת במגעים לייבא את החלב הטורקי לישראל, כך מתפרסם ב'ynet'. ברשת יוחננוף מחירו של החלב יהיה פחות משישה שקלים לליטר.

כזכור, לפני כשלושה חודשים שר האוצר ביטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר, זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות. במחצית הראשונה של שנת 2023 ירדה כמות החלב המפוקח הנמכרת ב־8%, זאת בגלל המחסור בענף.

טרם הסרת המכס, על ייבוא חלב ניגר היה מכס בשיעור של 40%, שהיווה מכס חוסם שהפך את היבוא ללא כדאי כלכלית. כדי להתמודד עם המחסור, שר האוצר ביטל את המכס לתקופה של כשלושה חודשים, עד 7 באוקטובר 2023 ולאחר מכן הוא החליט להאריך את תקופת הפטור בעוד חצי שנה. ביטול המכס לא צפוי לגרום להפסד בהכנסות המדינה ממסים, כיוון שאין יבוא לישראל של חלב כזה, וגם לא לגרום נזק לחקלאים בעלי הרפתות, מאחר והמחלבות ימשיכו לקנות את מכסות החלב הקיימות במחיר המטרה הקיים.

לאחרונה נחשף כי תנובה ייצרה בקיץ הנוכחי בין 4% ל-5.7% פחות חלב מפוקח, וחלב בכלל, לעומת הקיץ של השנה שעברה. למרות טענות החברה שהיא מייצרת בשיא הכושר כל העת במטרה לפצות על המחסור שיצרה ההחלטה של מחלבת טרה להפסיק לשווק חלב מפוקח לצרכנים, וכן לפצות על הפסקת הייצור של מחלבות רמת הגולן.

מהנתונים עולה כי בחודשי הקיץ בשנה שעברה 25.95 מיליון ליטר חלב מפוקח, כשבחודשי יולי אוגוסט של השנה הנוכחית ייצרה 24.943 בלבד, 4% פחות, ירידה של 1.007 מיליון ליטר. לפני שבוע פורסם כי החברה התמודדה עם תקלה בקו הייצור של קרטוני החלב.

חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד