ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעלי העסקים מתרעמים

החוק מעורר המחלוקת ייכנס לתוקפו ללא דחיות: "קיימים פערים משמעותיים ביכולת ההיערכות"

החוק החדש שצפוי להיכנס לתוקף בתחילת חודש ינואר יחייב כל עסק לבקש אישור מרשות המיסים על עסקאות בסכום של מעל 25 אלף שקל | בעלי העסקים מתרעמים וטוענים החוק צפוי להוסיף בירוקרטיה עליהם

החוק מעורר המחלוקת ייכנס לתוקפו ללא דחיות: "קיימים פערים משמעותיים ביכולת ההיערכות"
רשות המיסים צילום: פלאש 90

רשות המיסים הודיע כי היא מסרבת לדחות את מועד הכניסה לתוקף של החוק שיחייב כל עסק לבקש אישור מראש לעסקה ששוויה 25 אלף שקל ומעלה, כך מדווח ב-Ynet. החוק צפוי להיכנס לתקפו מהשנה הבאה וכבר כעת הוא גורם למחלוקות רבות וטענות מצד בעלי העסקים שטוענים כי החוק צפוי לגרום לבירוקרטיה וגם לסירובים לעסקאות על ידי רשות המיסים, ולטענתם אין כיום היערכות מלאה ליישום החוק.

ברשות התקיימו דיונים קדחתניים בימים האחרונים בנושא והוחלט כי החוק ייכנס לתוקף במועד המקורי ולא תינתן דחיה.

בצורה המקורית של החוק הדרישה הייתה לבקש אישור על כל עסקה שמסכום של 5,000 שקל, אלא שבעלי העסקים עוררו מהומה על כך ובמשרד האוצר ובוועדת הכספים הושגה פשרה לפיה הסכום יעמוד על 25,000 שקל ומעלה.

במכתב משותף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, ונשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, טוענים בין היתר כי "העמדה אותה הציגה הרשות בדיונים, לרבות בדיוני ועדות הכנסת, הינה כי לא יוחל התיקון בטרם תסתיים ההיערכות המלאה של הרשות מצדה ושל החברות במשק למולה. בהתאם לכך, אנו מבקשים להתריע כי נכון להיום ולמרות שיתוף הפעולה המלא והפורה עם הגורמים המקצועיים במע"מ וברשות המיסים קיימים פערים משמעותיים ביכולת ההיערכות של העסקים ליישום החקיקה החל מה- 1.1.2024. ניתן לומר בוודאות, כי עסקים רבים מתקשים בהטמעת השינויים הנדרשים ליישום הרפורמה, ובצניעות להערכתנו גם רשות המיסים עדיין לא מוכנה ולא מצליחה לתת מענה מלא לעומס האדיר של השאלות אשר הופנו אליה".

רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד