כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זעם בשכונה

מתחם בתי הכנסת "הגדול בעולם" הושק, המתפללים ישאו בדמי השכירות

עיריית לוד השיקה בשבוע שעבר בשכונת גני איילון את מתחם "בתי הכנסת הגדול בעולם" | אלא, שהגבאים נדהמו לגלות כי הם צריכים לשלם דמי שכירות - וגבוהים בהרבה מהממוצע: "מקווים כי העירייה החדשה תכניס את ידה לכיס לרווחת התושבים"

מתחם בתי הכנסת "הגדול בעולם" הושק, המתפללים ישאו בדמי השכירות
מתחם בתי הכנסת צילום: באדיבות המצלם

בשכונת גני איילון בלוד נפתח בשבוע האחרון מתחם חדש של בתי כנסת לקהילות השונות המתגוררות בשכונה. כיאה לערב בחירות, פתיחת המתחם לוותה במסע יחסי ציבור של העירייה, שטענה כי מדובר במתחם בתי כנסת "הגדול בעולם".

לפי העירייה, המתחם, "שעוקף בגודלו את מתחם 'שומרי שבת' האמריקאי שבשכונת בורו-פארק, כולל 12 בתי כנסת חדשים לקהילות השונות".

אלא, כך מתברר, החברה הכלכלית ללוד, שאחראית על בניית המתחם, סברה כנראה שלפניה נכס מניב העשוי אף להעשיר את קופת העירייה. וכך במקום להקצות את המבנים כמקובל, הוחלט להשכיר אותם.

עלות השכירות, כך לפי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', גבוהה בהרבה ממחיר שכירות של נכס באזור הרלוונטי, ולפי הערכות התשואה השנתית של העירייה על המתחם המדובר מגיע לקרוב ל-5%. "מדובר ברווח ובהשקעה משתלמת במיוחד, ובטח לא באיזה השקעה עירונית לרווחת התושבים", אומר תושב השכונה. פנינו לגבאי בתי הכנסת שאישרו את הידיעה.

"ושאלתינו היא איך בתי הכנסת יעמדו בשכירות יקרה כל כך", אמרו לנו מספר גבאים שלא לציטוט: "אנחנו תולים תקווה גדולה בבחירות הקרובות, ובסיכוי להחלפת השלטון בעיר, כשלאחריהן אנו מקווים כי העירייה החדשה תכניס את ידה לכיס לרווחת התושבים, ותאפשר את קיום בתי הכנסת בתנאים סבירים".

מעיריית לוד טרם נמסרה תגובה.



מעיריית לוד נמסר בתגובה: "עיריית לוד, בצעד חסר תקדים, בנתה עבור תושביה החרדים של שכונת גני איילון החדשה, בסיוע 'החברה הכלכלית לוד' את מתחם בתי הכנסת המפואר והגדול בעולם, עם 12 מבנים איכותיים ובהשקעה של כ-18 מיליון ₪, הכולל את תשתיות מים, חשמל וביוב, מדרכות ותאורה בחצרות, מיזוג, מטבחים ומחסנים והכל ברמה הכי גבוהה.

"הקהילות, דרך העמותות שהקימו, חתמו בשיתוף פעולה מלא על הסכם אותו הם ביקשו, המסייע להם כלכלית במימון הבניה מאחר ואין ידם משגת במיליוני ₪ להקמת בתי כנסת. העירייה הקצתה עבורם את הקרקע ובעוד עשור, כאשר יסיימו את התשלום – שניתן להם ללא ריבית אותו סופגת העירייה, המבנה עובר לרשותם כפי שמצויין במפורש בהסכם עליו חתמו העמותות.

"המתואר בכתבה שהציג אתר 'בחדרי חרדים' כ"שכירות עם רווח שיעשיר את הקופה" מוטעה וכהוכחה לכך, שיגרו רבני הקהילות והאברכים בערב ראש השנה תשפ"ד עם כניסתם לבתי הכנסת החדשים – מכתב הוקרה ותודה לראש העיר עו"ד יאיר רביבו על פועלו הרב למענם, וכן כלל הגבאים ונציגי הקהילות שהשתתפו בפגישות והיו חלק מהליך ההסכם לבקשתם, בירכו על היוזמה עליה מודה הציבור החרדי בלוד.

"עיריית לוד משקיעה בשכונת גני איילון מאז התאכלסו ראשוני התושבים, עשרות מיליוני שקלים, בבניית מוסדות חינוך מפוארים, בפיתוח וטיפוח המרחב הציבורי – הכולל פארק משחקים מהגדולים במרכז הארץ ובעלות של כ-26 מיליון ₪ ועוד, תוך שיתוף פעולה עם רבני השכונה ותושביה".

בית כנסת לוד גני איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד