ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הציטוטים ממנהיגים ערביים

מושב ה-78 של העצרת הכללית של האו"ם סיפק נאומים על ישראל

המושב ה-78 של העצרת הכללית של האו"ם יצא אתמול לדרך במטה האומות המאוחדות בניו יורק, המזכ"ל של האו"ם, אנטוניו גוטרס, אמר: "העולם הפך מלא באתגרים ונראה שאיננו מסוגלים להתמודד איתם,

מושב ה-78 של העצרת הכללית של האו"ם סיפק נאומים על ישראל
מועצת האו"ם צילום: unsplash

מושב ה-78 של העצרת הכללית של האו"ם מתקיים במטה האומות המאוחדות בניו יורק, למושב הגיעו מנהיגים מכל העולם כולל נשיא איראן ומנהיגים מוסלמים נוספים, 'בחדרי חרדים' עם הציטוטים המובחרים.

מזכ"ל האומות המאוחדות אנטוניו גוטרס פתח את המושב ה-78 והתייחס להסלמה של "האלימות ושפיכות הדמים בשטחים הפלסטיניים הכבושים שמובילה לאבדות כבדות של אזרחים".

קטאר

בנאומו לפני המושב ה-78 של העצרת הכללית של האו"ם, אמר אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל תאני, כי הוא מביע הזדהות עם מרוקו ולוב בנוגע לקורבנות רעידת האדמה והשטפונות.

בנוגע לסוגיה הפלסטינית, אמר אמיר קטאר: "העם הפלסטיני לא יישאר שבוי בשרירותיות של הכיבוש הישראלי", והדגיש כי "הכיבוש מקבל צורה של משטר אפרטהייד במאה ה-21". הוא הוסיף: "הדרך לפתרון סכסוכים באמצעי שלום היא ארוכה ומפרכת, אך היא זולה יותר ממלחמות".

הוא גם תקף את שריפת הקוראן בשוודיה, שעוררה גל של הפגנות בעולם המוסלמי ונראה שהיא מעכבת את הצטרפות שוודיה לנאט"ו. הוא כינה את השריפות מעשי פרובוקציה ואמר כי אין לראות בהפרת דברי קודש של אחרים כחופש ביטוי.

טורקיה

בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם אמר הנשיא ארדואן "נמשיך בתמיכתנו בעם הפלסטיני ובזכויותיו ונבקש להבטיח כיבוד מעמדה ההיסטורי של ירושלים". הנשיא הטורקי חזר על עמדתו ארוכת השנים בנוגע לעצמאות הפלסטינים. "קשה לישראל למצוא את השקט והביטחון שהיא מחפשת, ללא מימוש של מדינה פלסטינית עצמאית עם שלמות טריטוריאלית על רקע גבולות 1967", אמר ארדואן.

ירדן

מלך ירדן קרא להפסיק את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. מלך ירדן עבדאללה אמר כי ישנם 5 מיליון פלסטינים החיים תחת כיבוש ישראלי ללא זכויות אזרח וחופש תנועה, וקרא לקהילה הבינלאומית לשים קץ לסכסוך הפלסטיני-ישראלי. בנאומו אמר "האזור שלנו ממשיך לסבול לאור הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, המייצג את הנושא המרכזי".

 

 

 

 

 

 

העצרת הכללית של האו"ם טורקיה ירדן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד