ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
באירוע פרטי

דיווח: אבו מאזן כינה את האיחוד האירופי "חיות"

נשיא הרשות הפלסטינית תקף את האיחוד האירופי בגלל עמדת האיחוד לגבי בחירות ברשות. באירוע פרטי בניו יורק, מנהיג הרשות הפלסטינית אומר שהאיחוד האירופי דחף אותו לקיים בחירות, ואמר שהאיחוד הבטיח שישראל תאפשר הצבעה במזרח ירושלים, אך זה לא קרה

דיווח: אבו מאזן כינה את האיחוד האירופי "חיות"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, תקף את האיחוד האירופי באירוע פרטי בניו יורק, ואמר כי האיחוד לא הצליח לממש את ההבטחות לסייע לרמאללה לקיים בחירות לפרלמנט ולנשיאות ב-2021, כך על פי שני אנשים שנכחו באירוע ושוחחו עם 'טיימס אוף ישראל'. "הם חיות" אמר עבאס. כשהוא משתמש במילה בשפה הערבית שמתייחסת לאדם שלו מקשיב ומתנהג בצורה רעה.

הדברים נאמרו ביום שני בפגישה שנתית שערך עבאס עם מנהיגי הקהילה הפלסטינית-אמריקאית בזמן שהיה בניו יורק כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. שני האנשים שנכחו ושוחחו בעילום שם בשל חשש לנקמה - אמרו שאבו מאזן שיתף את התסכול שלו מהאופן שבו התנהל האיחוד האירופי מול ניסיון פלסטיני לערוך בחירות לאחרונה.

נשיא הרשות הפלסטינית אמר לנוכחים כי בכירים באיחוד האירופי פנו אליו ב-2020 בנוגע לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט, שלא התקיימו מאז 2005.  עבאס אמר כי הודיע אז לפקידי האיחוד האירופי כי הוא מחויב לקיים בחירות אך יעשה זאת רק אם ישראל תאפשר להצביע במזרח ירושלים. הוא אמר כי באיחוד האירופי הבטיחו לו שילחצו על ישראל בנושא.

בינתיים, עבאס הוציא צו בינואר 2021, הקובע את הבחירות לפרלמנט לחודש מאי ואת הבחירות לנשיאות ביולי באותה שנה. עבאס אמר למשתתפים בכינוס ביום שני כי לאחר מכן חזר לנציגי האיחוד האירופי, וביקש עדכון על שיחותיהם עם ישראל בנושא.

הוא גילה כי האיחוד לא הצליח להזיז את עמדת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אז בממשלת מעבר, וסירב קיום הצבעה פלסטינית במזרח ירושלים.

אתמול פרסם דוברו של עבאס הודעה בה הכחיש בתוקף כי נעשה שימוש במונח 'חיות'. התקיפה המילולית מגיעה גם כאשר עבאס מבודד במיוחד על הבמה העולמית בעקבות נאום שנשא מוקדם יותר החודש, במהלכו טען שוב כי היטלר פגע ביהודים במהלך השואה בגלל "התנהגותם החברתית", ולא בגלל איבה כלפי יהודים.

 

 

פלסטינים אבו מאזן העצרת הכללית של האו"ם האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד