כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מדינות "לא ידידותיות"

רוסיה חסמה משיכה של 18 מיליארד דולר מחברות זרות

הרשויות ברוסיה חסמו משיכה של 18 מיליארד דולר שהרוויחו חברות ממדינות "לא ידידותיות" לרוסיה. "עשרות מיליארדי דולרים תקועים ברוסיה. ואין דרך להוציא אותם", אמר ראש חברה גדולה הרשומה במדינה

רוסיה חסמה משיכה של 18 מיליארד דולר מחברות זרות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשויות ברוסיה חסמו את משיכת רווחים של 18 מיליארד דולר שחברות ממדינות "לא ידידותיות" הרוויחו ברוסיה ב-2022, כך מדווח הפייננשל טיימס, בציטוט נתונים מבית הספר לכלכלה בקייב (KSE).

מהדיווח עולה, כי הוצאת מזומנים ממפעלים בבעלות זרה נחסמה ברוסיה בשנת 2022, כולל מגבלות על תשלום דיבידנדים לחברות ממדינות "לא ידידותיות". ניתן לאשר עסקאות כאלה במקרים חריגים, אך ניתנו מעט מאד היתרים כאלה.

מקור המעורב בעסקאות ברוסיה אמר שהרשויות ברוסיה משתמשות באישור לחלק דיבידנדים כפרס על "התנהגות טובה", הכוללת את נכונות החברה להישאר ברוסיה. יחד עם זאת, מדווח העיתון האמריקאי, כי לא רק חברות ממדינות "לא ידידותיות" עומדות בפני הגבלות על משיכת כספים.

"עשרות מיליארדי דולרים תקועים ברוסיה. ואין דרך להוציא אותם", אמר לעיתון ראש חברה גדולה הרשומה במדינה שאינה נחשבת "לא ידידותית" ברוסיה.

בשנת 2022 חברות זרות הכניסו כ-217 מיליארד דולר ברוסיה, מתוך זה 199 מיליארד דולר הרוויחו חברות ממדינות "לא ידידותיות". הרווח הכולל הנקי של חברות זרות עמד על כ-20 מיליארד דולר. חברות אמריקאיות קיבלו את הרווחים הגדולים ביותר בשוק הרוסי - 4.9 מיליארד דולר. אחריהן חברות גרמניות (2.4 מיליארד), אוסטריות (1.9 מיליארד) ושוויצריות (מיליארד).

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד