כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
וזו תגובתו

מארגן התפילה ביום כיפור "חולץ בעזרת שוטרים מנסיון לינץ'"; צפו

יו"ר 'ארגון יהודי' ישראל זעירא שמארגן תפילות יוה"כ בכיכר דיזנגוף כדי לקרב את הרחוקים לפחות ביום הקדוש לאביהם שבשמים, הותקף אמש מילולית על ידי המון זועם ברחובות ת"א | הפוליטיקאים מגנים: "זה עונשו של מי שהעז לבקש לקיים תפילה בכיכר העיר הליברלית ביותר בעולם"

מארגן התפילה ביום כיפור "חולץ בעזרת שוטרים מנסיון לינץ'"; צפו
המחאה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עשרות מפגינים רדפו אמש (שלישי) ברחובות תל אביב עם דגלים וזמבורות אחרי יו"ר ארגון 'ראש יהודי', ישראל זעירא, על רקע דרישתו להציב מחיצות בתפילות יום כיפור בכיכר דיזנגוף בניגוד להוראת העירייה. יצוין כי המחאה החלה נגד הימצאותו במקום של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי שהגיע לחוג בית באזור. גם הוא ותלמידיו תועדו מחולצים כשהם מוקפים בשוטרים לבל יאונה להם כל רע.

בתיעודים נראה זעירא מוקף בהמוני מפגינים המתנגדים לקיום התפילה המסורתית ברחובה של עיר שהחלה בתקופת הקורונה שבה התפללו כולם תחת כיפה השמים, מאז המשיכה המסורת גם בשנה שעברה ונמצאת בסימן שאלה אם תתקיים גם השנה וזאת למרות שאליה נהרו גם יהודים חילוניים שלא נוהגים לפקוד את בתי הכנסת במהלך השנה כשלאחר מכן הם שיתפו את חוויותיהם הרוחניות לעוקביהם ברשתות החברתיות.

בחסות המחאה נגד הרפורמה המשפטית שהתפשטה גם לשנאת הדת והמסורת מתכוונים המתנגדים להגיע בעיצומו של היום הקדוש כדי למנוע את התפילה שכאמור קירבה יהודים רבים לפחות יום אחד בשנה לאביהם שבשמים.

בדף הפייסבוק של 'ראש יהודי' נכתב בתגובה לרדיפה: "מפגינים אלימים רודפים אחרי יו״ר ראש יהודי על רקע הצבת מחיצות בתפילות יום כיפור. התשובה שלנו: באמונה ובאהבה נתאחד ביום כיפור". ישראל זעירא עצמו כתב: "לא תפחידו אותי. נמשיך בדרך האהבה והאמונה".

תגובות וגינויים במערכת הפוליטית

שר הקליטה אופיר סופר גינה את המעשה וכתב: "מכיר את ישראל זעירא אישית ושנים רבות. ישראל הוא איש נעים הליכות שחי עם תודעת שליחות, המון אכפתיות והכל בדרך ארץ ובנועם. ההתקפה כלפיו היא נוראית".

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר הגיבה וכתבה בחשבון ה-X שלה: "רואה את ההתקפה על ישראל זעירא מנכ"ל ראש יהודי ומזדעזעת. אל תשכחו לומר שאתם פלורליסטים וליברליים כן? אני מכירה את ישראל והוא ימשיך לפעול בנועם ובאהבה בלי להתריס כלפי אף אחד. אלה שמתנהגים כבריונים חושבים שזה יעצור אותו, ספויילר, זה לא!".

חבר הכנסת משה סעדה מ'הליכוד' הגיב לתיעודים המזעזעים מתל אביב וכתב: "זה עונשו של מי שהעז לבקש לקיים תפילה בכיכר העיר ״הליברלית ביותר בעולם״, במהלך היום הקדוש ביותר ליהודים: מצור, אלימות מילולית, ניסיון לינץ׳ של ממש וחילוץ בעזרת כוחות משטרה".

"אסביר שוב:", כתב סעדה, "יהודי שביקש לארגן תפילות יהודים בעיר העברית הראשונה - חולץ בעזרת שוטרים מנסיון לינץ׳. השוליים הסהרוריים והמוסתים מוציאים דיבתה של ישראל רעה, פוגעים בחיי האזרחים ולוקחים את החברה הישראלית כבת ערובה. תתביישו!".

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן, שנרדף בעצמו על ידי מפגינים הגיב למראות וכתב: "כצפוי, הבריונים שרודפים ומציקים, מקללים ומאיימים, בטענה של חופש הפגנה כנגד נבחרי ציבור, עברו לתקוף דתיים ברחוב, במופע של שנאת השונה והאחר, תחת דגלי הדמוקרטיה והשוויון. הגיבוי שבשתיקה שהתוקפים של ישראל זעירא ושל ראש יהודי מקבלים מגורמי אכיפת החוק ומחברי האופוזיציה, הוא חרפה".

העיתונאי עמית סגל פרסם תיעוד וכתב "מפגינים רודפים אחרי מנכ"ל ראש יהודי, ישראל זעירא שכל פשעו שארגן תפילת נעילה בכיכר דיזינגוף עם מחיצה".

שימוש בתיעודים לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים | אם אתם בעלי הזכויות של התיעוד ומעוניינים בקרדיט, צרו עמנו קשר ב[email protected]
ראש יהודי יום הכיפורים מפגינים תל אביב ישראל זעירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד