י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"נתניהו איבד שליטה"

לפיד: "לקרוא לאזרחים לבוא עם נשק לבית הכנסת זה פופוליזם מסוכן"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה על רקע המצב הביטחוני וטען כי ישראל מתקרבת לעימות רב זירתי. לפיד תקף: "ראש הממשלה איבד שליטה בשריו. כל אחד מהם מנהל מדיניות מסוכנת משל עצמו"

לפיד: "לקרוא לאזרחים לבוא עם נשק לבית הכנסת זה פופוליזם מסוכן"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צילום: מתוך הסרטון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כינס הבוקר (רביעי) את סיעתו לישיבה. בפתח הישיבה התייחס לפיד למצב הביטחוני ותקף את ראש הממשלה נתניהו תוך שהוא טוען כי הוא איבד שליטה על שריו.

לפיד אמר: "ערב יום הכיפורים, אני נאלץ להזהיר את אזרחי ישראל: אנחנו מתקרבים קרבה מסוכנת לעימות אלים, רב זירתי. לפי דיווחי מערכת הבטחון מספר ההתרעות ביהודה ושומרון הוא חסר תקדים. גם האירועים האחרונים ליד הגדר בעזה הם בדיוק מהסוג שהוביל בעבר לסבבי לחימה.

ממשלות ישראל, כולל ממשלות נתניהו, ידעו בעבר במצבים כאלה איך לפעול כדי להרגיע את השטח: עיבוי ושילוב כוחות, סגרים, סיכולים ממוקדים, מאמץ מודיעיני, עבודה מסודרת מול הרשות הפלשתינית, המצרים והירדנים. כך הממשלה שלנו עצרה בהצלחה את גל הטרור שהיה פה בשנה שעברה".

לפיד טען: "זה לא מה שקורה היום. מספר הנרצחים מטרור הכפיל את עצמו מאז עלתה הממשלה הנוכחית לשלטון. מה שמסוכן עוד יותר, הוא שהממשלה לא מתואמת עם מערכת הבטחון.

כל ראשי מערכת הבטחון - צה"ל, שב"כ משטרה, גופי המודיעין - מזהירים את הממשלה ואת הקבינט מהתלקחות אלימה, אבל בן גביר וסמוטריץ' מתעלמים פעם אחר פעם מהמלצת גורמי הבטחון לפעול באופן זהיר ואחראי".

לפיד האשים: "ראש הממשלה איבד שליטה בשריו. כל אחד מהם מנהל מדיניות מסוכנת משל עצמו. לקרוא לאזרחי ישראל לבוא עם נשק לבית הכנסת ביום הכיפורים זו לא מדיניות ביטחונית, זה פופוליזם מסוכן.

לתת לעברייני הגבעות להשתולל בלי שום מעצור זו לא מדיניות בטחונית. לפעול בניגוד לעמדת השב"כ והשב"ס לגבי האסירים הביטחוניים זה לא ימין על מלא, אלא הפקרות על מלא. זו גישה שמעדיפה עוד סרטונים והזמנות לאולפנים על פני מדיניות שקולה שתחסוך חיי אדם".

לדבריו, "מי שישלם את המחיר הם הילדים שלנו, שיצטרכו להכנס שוב למחנה הפליטים בג'נין, ושוב לעזה, ואולי שוב ללבנון. מי שישלם את המחיר הם ההורים שלנו שיישבו בממ"דים.

להבדיל ממה שהם עשו, אני לא אאשים פה את ממשלת ישראל בטרור, אבל מדיניות בטחון אי אפשר לנהל בסיסמאות פוליטיות ובתחרות על כותרות. אם נתניהו לא ירסן את סמוטריץ' ובן גביר, נשלם בחיי אדם".

לסיום אמר: "במקום לברוח מהצרות עד קליפורניה, ראש הממשלה צריך עוד היום לדפוק על השולחן, לרסן את שריו חסרי האחריות, לפעול יחד עם ראשי מערכת הבטחון להרגעת השטח. אם הוא יפעל באופן אחראי הוא יגלה שבניגוד לחברי ממשלתו האופוזיציה תתן לו גיבוי מלא".

יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד