כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע ביקור נתניהו בארה"ב

אהוד ברק: "אנחנו בדרך למרי אזרחי, חלק מהאנשים יאבדו את חייהם"

מאיים בשפיכות דמים: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס בריאיון לתקשורת האמריקנית למחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה בראשות נתניהו ואמר: "אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים". לדבריו, "יהיו עליות ומורדות וחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך"

אהוד ברק: "אנחנו בדרך למרי אזרחי, חלק מהאנשים יאבדו את חייהם"
אהוד ברק / בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל ובאסל עוידאת, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק טוען כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה יסתיימו באובדן חיים של בני אדם.

בראיון לרשת CBS האמריקנית אמר ברק כי המחאה תגבה חיים של אנשים: "אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים. נחסום את הניסיון שלהם, נגן על ישראל כדמוקרטיה וננצח את הקרב הזה. זה אולי ייקח זמן, יהיו עליות ומורדות וחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך, אבל נביא לזה סוף לא משנה מה המחיר".

ברק הוסיף: "הממשלה של נתניהו לא לגיטימית. הוא נואש ומבודד, נמצא מחוץ לפוקוס ולא מאוזן. הממשלה לא חוקית. החברים בה מנסים לשנות את השיטה".

לדבריו, "הממשלה בישראל מוגבלת ולא יכולה לפגוע בזכויות של מיעוטים ונשים - והם מנסים לשנות את זה. לא ניתן לזה לקרות".

עוד אמר כי "בניגוד לכל האזהרות, אני בטוח שלא תהיה מלחמת אזרחים. לנתניהו אין חיילים ואין לו רצון או יכולות לעשות את זה. המהפכה המשפטית תהרוס את הדמוקרטיה הישראלית. לא נהפוך לדיקטטורה דה-פקטו, אנחנו לא הולכים לתת לזה לקרות. אנחנו מגנים על הדמוקרטיה".

בנוסף במהלך הריאיון השווה ברק את השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ל-Proud Boys, ארגון ימני קיצוני ונאו-פשיסטי שהוגדר כארגון טרור ואמר: "נתניהו לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים, אחד לשר האוצר ואחד לשר לביטחון לאומי".

 

אהוד ברק בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד