כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החמקן שחמק

טייס F-35 שמטוסו נעלם, צנח בשלום לתוך חצר בית מגורים

טייס של מטוס קרב חמקן F-35 שנפלט ממטוסו בשל תקלה, צנח לתוך חצר בית מגורים בדרום קרוליינה, כך אמר גורם רשמי. הטייס, ששמו לא פורסם, לא סבל מפציעות חמורות והוא שוחרר מבית החולים

טייס F-35 שמטוסו נעלם, צנח בשלום לתוך חצר בית מגורים
מטוס F35 צילום: דובר צה"ל

טייס מטוס קרב חמקני בשווי 100 מיליון דולר צנח בבטחה לחצר האחורית של בית בדרום קרוליינה לאחר שתקלה במטוס אילצה אותו להיפלט מהמטוס, המטוס עצמו התרסק באזור מיוער במרחק של 100 קילומטרים מהמקום בו הטייס נפלט, ונמצא כעבור יממה.

פקיד מחיל הנחתים האמריקני שדיבר בעילום שם עם סוכנות הידיעות AP מכיוון שלא היה מורשה לפרסם פרטים על חקירת ההתרסקות ביום ראשון האחרון אמר כי מסוק משטרתי איתר את המטוס והפסולת בסביבות השעה 17:00 ביום שני בשדה פתוח ליד אינדיאנטאון, דרום קרוליינה.

הטייס, ששמו לא פורסם, לא סבל מפציעות חמורות והוא שוחרר מבית החולים.

ג'רמי האגינס, דובר בסיס חיל האוויר צ'רלסטון, אמר לרשת NBC כי המטוס טס במצב אוטומטי כאשר הטייס נפלט מהמטוס. האגינס אמר ל"וושינגטון פוסט" ביום ראשון כי למטוס הקרב "יש ציפויים שונים ועיצובים שונים שמקשים על זיהויו ממטוס רגיל". הוא הוסיף שהמשדר של הסילון לא פעל מסיבה לא ברורה.

צבא ארה"ב נמסר ביום שני כי הם מפסיקים את פעולות התעופה למשך יומיים לאחר התרסקות מטוס הקרב. שלוש תקלות מסוג זה התרחשו במהלך ששת השבועות האחרונים. בהודעה לא נמסרו פרטים על שני האירועים הקודמים. אבל באוגוסט האחרון, שלושה חיילי נחתים אמריקאים נהרגו בהתרסקות מטוס מסוג V-22B Osprey במהלך אימון באוסטרליה, וטייס של חיל הנחתים נהרג כאשר מטוס הקרב שלו התרסק ליד בסיס בסן דייגו במהלך טיסת אימון.

 

 

 

 

חיל האוויר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד