י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עימות בוועדת חוקה

רוטמן לנציגת בתי המשפט: "זו חוצפה, איאלץ להגיש תלונה אתית"

ועדת חוקה התכנסה לדון בכללי ניגוד העניינים החלים על שופטים. נציגת בתי המשפט אמרה: "המניעים למחזור הטענות האלה כעת אינם ענייניים". רוטמן תקף: "זו חוצפה שלא נבראה. חצית פה קו"

רוטמן לנציגת בתי המשפט: "זו חוצפה, איאלץ להגיש תלונה אתית"
שמחה רוטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החוקה התכנסה היום (רביעי) לדיון בכללי ניגוד העניינים החלים על שופטים, זאת לבקשתו של חה"כ אריאל קלנר. בפתח הדיון אמר חה"כ קלנר: "אנחנו נמצאים בעולם של מעמדות שבו יש מעמד שהוא מעל בני אדם".

הדרישה לקיום הדיון באה בעקבות חשיפה של העיתונאי קלמן ליבסקינד, לפיה שופט בימ"ש העליון יצחק עמית, דן בשורת תיקים בהם אינטרסים כלכליים משמעותיים לחברות בהן אחיו וגיסו מכהנים בתפקידים בכירים. בנוסף, גם הנשיאה דנה בתיקי חברות ביטוח אותן מייצג בעלה עו"ד דוד חיות.

חה"כ קלנר אמר בדיון: "כולם יודעים מה היה קורה אם חבר כנסת או שר היה פועל בניגוד העניינים הזה, מה השופטים היו חושבים על זה".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) השיבה: "בואו נדבר על הפיל שבחדר - ראש הממשלה שהפר ברגל גסה את הסדר ניגוד העניינים שלו, ואתם שכינסתם את הוועדה פה בכנסת כדי לחוקק מהר מהר את חוק הנבצרות. בושה וחרפה. הוועדה הזו אמורה לפקח על עבודת הממשלה ולא לעשות ציד מכשפות".

חה"כ קלנר טען: "אנחנו צריכים לבדוק איך אנחנו גורמים למצב שבו יהיה אמון במערכת הזו ובשופטים בכלל. אזרח שמגיע לקבל סעד מבית המשפט צריך לדעת שהוא מקבל סעד ממערכת שכללי ההוגנות והמניעות חלים עלייה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, זה אינטרס של כולם".

יו"ר הוועדה חה"כ שמחה רוטמן אמר: "לזכות מערכת המשפט אפשר לומר שבעקבות הביקורת הציבורית בשנת 2020 נעשו שינויים, אבל בעיניי הם לא מספיקים. הבעיה שהייתה אז לא קיבלה מספיק מענה, יכול להיות שגורמים מסוימים אמרו 'בדקנו, הליקויים תוקנו' וזה לא היה מספק".

נציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד חגית אברהם בכר תקפה בדיון: "נציב תלונות הציבור דחה את כלל הטענות נגד הנשיאה חיות. המניעים למחזור הטענות האלה כעת אינם ענייניים והמטרה היא להוביל לפגיעה באמון הציבור בבתי המשפט".

רוטמן השיב: "עובד מדינה לא מותח ביקורת על מניעיהם של חברי ועדה. על איזה דין יש לך בכלל זכות לעסוק במניעים שלנו? יש לך הסמכה בחוק לעשות את זה? עברת הכשרה פסיכולוגית בנוגע למניעים של חברי כנסת והאם את סבורה שזה תפקידך? אני דורש ממך להתנצל, זו חוצפה שלא נבראה. חצית פה קו".

בהמשך רוטמן הורה לסדרנים להשתיק את המיקרופון שלה והזהיר: "אם את לא חוזרת בך את לא תמשיכי לדבר. איאלץ להגיש תלונה אתית נגדך".
שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד