כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכירים מיונדאי יגיעו לממלכה

היונדאי החשמלית שלכם תגיע מסעודיה?

אחרי ההכחשות של טסלה על הקמת מפעל ייצור בסעודיה, ערב הסעודית תשתף פעולה עם יונדאי הדרום קוריאנית להקמה של מפעל ייצור רכב לא רחוק מריאד הבירה

היונדאי החשמלית שלכם תגיע מסעודיה?
יונדאי איוניק שש החשמלית צילום: יונדאי

השבוע היה כמעט יום חגה של ערב הסעודית עם הופעת דיווחים על כך שענקית הרכב החשמלי טסלה מתכוננת להקים בשטח הממלכה מפעל, כלומר מכוניות טסלה חשמליות היו אמורות לרדת מקו היצור של מפעל במרחק של פחות מיומיים נסיעה מירושלים. אבל מי שמיהר לתת ניעור רציני למי שהפיץ את החדשות היה דווקא אילון מאסק, השליט של טסלה, שהכחיש את הדברים.

אבל כמו שאומרים, שניים רבים והשלישי זוכה, אז במקום טסלה, המכוניות החשמליות שירדו מקווי היצור של הסעודים יהיו מכוניות יונדאי חשמליות. והפעם מדובר במשהו שהוא הרבה יותר מבוסס, כי ערב הסעודית הודיעה כבר בדצמבר האחרון שהיא חותמת על הסכם שיתוף פעולה עם יונדאי הדרום קוריאנית להקמה של מפעל ייצור רכב לא רחוק מריאד. ובשבוע הבא משלחת של בכירים מיונדאי תגיע לערב הסעודית, כולל כנראה הנשיא, כדי לסגור סופית את הקמת המפעל.

לפי הפרסומים בסעודיה לא ברור את מי המפעל של יונדאי בדיוק ישרת, אבל השלטון בסעודיה לא מהסס לציין שהוא רוצה לייצר בשנת 2026 לא פחות מ 160 אלף מכוניות חשמליות. ואם זה נשמע כמו חלום בלב המדבר אז חשוב לדעת שלממשל בסעודיה כבר יש השקעות משמעותיות ביצרניות של רכב חשמלי כמו "לוסיד" האמריקאית.

עכשיו ניתן רק לחלום על מכוניות יונדאי חשמליות חדשות שיורדות מפס היצור, מפנות את ההגה לכיוון אילת ונוסעות בשיירה לישראל בלי לעלות על אוניה.

 

 

סעודיה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד