ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כתב אישום

כך הצליח הסוכן הסמוי "להפיל" את עשרות סוחרי הנשק

כתבי אישום הוגש נגד 30 נאשמים שביצעו 38 עסקאות נשק | באחד המקרים, במסגרת עסקה בין אחד הנאשמים לסוכן המשטרתי, שלח הנאשם לסוכן תמונות של כלי נשק עם מחירים שונים

כך הצליח הסוכן הסמוי "להפיל" את עשרות סוחרי הנשק
אילוסטרציה צילום: pexels

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד 30 נאשמים, תושבי, בין היתר, ירושלים, אבו גוש, יהודה ושומרון, בית לחם וחברון בגילאי 48-21, וזאת לאחר שביצעו 38 עסקאות נשק אשר פעילותם נחשפה באמצעות סוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד רינת בן יעקב, במסגרת פעילות סוכן סמוי משטרתי נרכשו על ידו במאות אלפי שקלים כלי נשק ותחמושת מסוגים שונים, כגון אמ-16, רובה סער, מחסניות כדורים ועוד, בעסקאות שתואמו מראש ובוצעו עם הנאשמים.

באחד המקרים, במסגרת עסקה בין אחד הנאשמים לסוכן המשטרתי, שלח הנאשם לסוכן תמונות של כלי נשק עם מחירים שונים. הסוכן ביקש להיפגש עמו על מנת לשוחח על עסקת הנשק. השניים נפגשו ובמשך מספר ימים התמקחו על מחירי כלי הנשק. כשבוע לאחר מכן נפגשו בשנית בתחנת דלק בעיסוואיה, אז הגיע למקום נאשם נוסף עם שקית ובה כלי נשק, מחסנית תואמת ו-אמ 16.

הסוכן והנאשם סיכמו כי הסוכן ירכוש את האקדח תמורת 33,000 שקלים. בהמשך ירדו מהרכב ואחד הנאשמים ירה לאוויר מספר כדורים. אז נכנסו אחד הנאשמים והסוכן לרכב, שם העביר הסוכן לנאשם 35,000 שקלים תמורת האקדח והעסקה.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של סחר בנשק, גניבת רכב, נשיאת נשק, ירי מנשק חם, קשירת קשר לביצוע פשע, ירי מנשק חם בנסיבות מחמירות, סחר בנשק ותחמושת, נשיאת נשק ואביזר, נשיאת נשק ותחמושת, ניסיון סחר בנשק, סחר בנשק, תחמושת ואביזר נשק, החזקת נשק ושיבוש מהלכי משפט.

הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. כתבי האישום יועברו על פי דרישה מפאת גודלם.

נשק כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד