י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשותף לנתניהו וטראמפ

עמית סגל ב'וול סטריט ג'ורנל': השירותים מזהב מול המעון המתפורר

טראמפ אינו היחיד שמרוויח מהגשת כתב האישום נגדו. מעמדו של בנימין נתניהו בסקרים בישראל זינק ברגע שהחלו חקירותיו; עמית סגל בטור דעה בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' על המשותף בין טראמפ לנתניהו

עמית סגל ב'וול סטריט ג'ורנל': השירותים מזהב מול המעון המתפורר
טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

"המשלחת של בנימין נתניהו הייתה המומה כשראתה שירותים מצופים זהב במגדל טראמפ במהלך ביקור בניו יורק ב-2016. חודשים לאחר מכן, אנשי הצוות במשרד ראש ממשלת ישראל עדיין דיברו עלזה. מר טראמפ בוודאי חש את אותו הלם שנה לאחר מכן כשנכנס למעון המדינה המתפורר של נתניהו, בן שתי הקומות בירושלים". כך פותח עמית סגל את טורו בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

"למרות שהתרבויות והאישים הפוליטיים בישראל ובאמריקה שונים בתכלית, לטראמפ ונתניהו יש משהו במשותף. שני הגברים התמודדו לבחירות תחת עננה כבדה של האשמות פליליות. הסקרים האחרונים מדגישים משהו שותף נוסף: ההתמודדויות שלהם עם רשויות אכיפת החוק הוכיחו את עצמן כמועילות עבורם" כותב סגל.

סקר וול סטריט ג'ורנל באוגוסט האחרון בקרב מצביעי הפריימריז הרפובליקני גילה כי 59% מעדיפים את טראמפ על פני המתמודדים האחרים. 48% אמרו שארבעת כתבי האישום שלו העלו את הסיכוי שהם יצביעו עבורו. "הלקח עבור ארה"ב ברור: כתב אישום פלילי אינו בהכרח גזר דין מוות לקריירה של פוליטיקאי. זה יכול להיות המרכיב המיוחד שמרים אותו לגבהים חדשים".

עמית סגל מציין בטורו כי "החדשות הללו מצערות במיוחד את קבוצת המועמדים הרפובליקנית לנשיאות המפלגה. אם הם ייצאו נגד המועמד המואשם, הם יראו כמשתפי פעולה של המדינה. אם הם יגבו את טראמפ, הם מוותרים על מעמדם כדי להתחרות בו, כי המקור תמיד עדיף על חיקוי".

לסיום כותב סגל: "הפוליטיקה הישראלית היא תיאטרון שוליים, מנוהל בתקציב נמוך בלי אסלת זהב באופק. אבל לפעמים ישראל היא אוף-ברודווי של אמריקה. נראה שהמופע מוכן לבמה הגדולה בנובמבר 2024" הבחירות בארה"ב.

 

בנימין נתניהו דונלד טראמפ עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד