כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ביקור מקצועי"

חידושי המזון וטכנולוגיות הפודטק הישראליות שהפתיעו את השוויצרים

רובוט שמדפיס המבורגרים, טאקו על בסיס הצומח, קפסולה למיקרוגל לארוחה מלאה ב-7 דקות ומוצרים חלביים ללא חלב אלו רק חלק מחידושי המזון וטכנולוגיות הפודטק הישראליות שהפתיעו את השוויצרים במסגרת משלחת החברות של מינהל סחר חוץ ומכון היצוא

חידושי המזון וטכנולוגיות הפודטק הישראליות שהפתיעו את השוויצרים
לחמניות וקציצות המבורגר צילום: מירב מלכה

רובוט שמדפיס המבורגרים, טאקו על בסיס הצומח, קפסולה למיקרוגל לארוחה מלאה ב-7 דקות ומוצרים חלביים ללא חלב. אלו רק חלק מחידושי המזון וטכנולוגיות הפודטק הישראליות שהפתיעו את השוויצרים במסגרת משלחת החברות של מינהל סחר חוץ ומכון היצוא. 

המשלחת מתקיימת בארגון הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה לשוויץ, יחד עם מכון היצוא הישראלי ובשיתוף משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה ושגרירות ישראל בברן. המשלחת תקיים פגישות ואירועים בשלושה יעדים שונים - ג׳נבה, לוזאן וציריך - עם משקיעים, קרנות, בנקים, שגרירים זרים וחברות מובילות מתעשיית המזון והריטייל השוויצרית.

המשלחת כוללת 10 חברות ישראליות בתחומי החלבונים האלטרנטיביים, פרמנטציה (תסיסה), אריזה חכמה וירוקה ומוצרי מזון חדשניים המבוססים על תחליפי חלבון מן הצומח. למשלחת מתלווה רונית אשל, מובילת תחום הפודטק ברשות החדשנות. 

סקטור הפודטק עוסק בטכנולוגיות מתקדמות לתעשיית המזון, בתחומים כמו חלבונים אלטרנטיביים, אריזה חכמה, פרמנטציה, בשר, רכיבי מזון משופרים, שיפור ואופטימיזציה של תהליכי יצור מזון ועוד. זהו אחד מהסקטורים התעשייתיים המובילים בישראל ומושך השקעות זרות רבות. למעשה, ישראל נמצאת במקום השני במשיכת השקעות זרות בתחום הפודטק בעולם (שנייה רק לארה"ב) וחברות הסטארט-אפ הישראליות בתחום הן מהמובילות בעולם.

אמש קיימה המשלחת את האירוע המרכזי בג׳נבה, בארגון משותף של משרד החוץ, משלחת ישראל לאו״ם, ומשרד הכלכלה והתעשייה, בהשתתפות של כמאה איש, בהם מעל 30 שגרירים של מדינות זרות וכן קרנות ומשקיעים שווייצריים. 

לאירוע הוזמן כדובר מרכזי ארי בן דרור מ Good Food Institute Israel. מנהלת תחום הפודטק ברשות החדשנות הציגה באירוע את הקול הקורא לתמיכה במיזמי מו״פ בפודטק המשותפים לחברות מישראל, שוויץ ושבדיה.

כמו כן, האירוע כלל פיצ׳ינג של עשר החברות הישראליות המשתתפות. בחלקו השני של האירוע, התקיימו טעימות של המוצרים הישראליים. 

היום (רביעי) תבקר המשלחת בלוזאן, מוקד לתעשיית המזון בשוויץ, שם תקיים אירוע עסקי בארגון הנספחות הכלכלית לשוויץ ובשיתוף האב שוויצרי לחדשנות בתחום המזון- Swiss Food and Nutrition Valley - שגרירות ישראל בברן ולשכת המסחר שוויץ ישראל .

המשלחת תמשיך לציריך לפגישות עם משקיעים, חברות מרכזיות בתעשיית המזון וריטיילרים מהגדולים בשוויץ. כמו כן תפגוש המשלחת בנקים להשקעות מהמובילים בשוויץ. 

שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר אמרה: "ג'נבה היא זירה בינלאומית בה עוסקים על בסיס יום יומי במציאת פתרונות בני קיימא למשבר האקלים, בחיזוק ביטחון מזון בכל העולם, בשמירה על הסביבה, בפטנטים ובחדשנות. הגעת משלחת החברות לשוויץ פותחת צוהר לבשורה שמגיעה מישראל בתחום הפודטק, שמציעה פתרונות וחשיבה ייחודית כיצד להתמודד עם אתגרי האקלים והסביבה. שגרירים ונציגי מוסדות האו"ם התכנסו כאן הערב לשמוע על הטכנולוגיות הישראליות המתקדמות, ואני בטוחה כי המפגש יניב חיבורים ושיתופי פעולה רבים בזירות הבינלאומיות."

הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה לשוויץ ולארגון הסחר העולמי, שיר סלוצקי אמרה: ״שוויץ היא שוק אסטרטגי עבור חברות הפודטק הישראליות, בהיותו שוק שהוא בית לתאגידי מזון מהגדולים בעולם, שוק שמעריך ומחפש חדשנות טכנולוגית, בעיקר בכל הקשור לקיימות וסביבה, כל זאת לצד אקוסיסטם מפותח של השקעות. המשלחת שהגיעה השבוע לרוד שואו הייחודי הזה נבחרה לאחר מיפוי צרכים מדויק מול החברות והמשקיעים השוויצריים ואני מאמינה שהפעילות הזו תייצר הרבה חיבורים עסקיים משמעותיים עבור חברות הפודטק הישראליות בשוויץ ובעולם״

איילת נחמיאס ורבין, יו"ר מכון היצוא אמרה: "אנחנו שמחים לסכם חודש מוצלח בסימן הפודטק הישראלי שצוין במכון היצוא עם משלחת של חברות פודטק ומזון ישראליות שיצאו לשוויץ. בחודש החולף תעשיית הפודטק הישראלית קיבלה את קידמת הבמה בכל הפעילויות שלנו: רוד שואו של חברות ישראליות לתאילנד שנפגשו עם ענקיות מזון במדינה, אירוע שגרירים ייחודי שקיימנו לכבוד ראש השנה יחד עם התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, ארוחת צהרים עם ראש עיריית ניו יורק בסימן חדשנות טכנולוגית במזון ועוד. הפודטק בישראל מרתק משקיעים בשל הפתרונות הייחודיים שהוא יכול להציע לתעשייה ולמדינות שעלולות למצוא עצמן במשבר תוך שנים מעטות. בשנה הקרובה החברות הישראליות ימשיכו להוביל אירועים בארץ ובחו״ל ביוזמת והובלת מכון היצוא יחד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד