כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עברו את הגבול

התנגדות נמרצת להשוואה ישירה בין מדינת ישראל לבין הנאצים

ארגונים יהודים וישראלים העוסקים בהנצחת זכר השואה ובסיוע לניצוליה, מביעים התנגדות נמרצת להשוואה הנשמעת מימין ומשמאל, בין גורמים בעם היהודי ובמדינת ישראל ומעשיהם לבין הנאצים והשואה

התנגדות נמרצת להשוואה ישירה בין מדינת ישראל לבין הנאצים
יעקב נחומי

ארגונים יהודים וישראלים העוסקים בהנצחת זכר השואה ובסיוע לניצוליה, מביעים את התנגדות נמרצת להשוואה ישירה הנשמעת מימין ומשמאל, בין גורמים בעם היהודי ובמדינת ישראל ומעשיהם לבין הנאצים והשואה.

בהודעה נאמר: "הנאציזם היה תופעה מיוחדת במינה: משטר אכזרי ששאף לכבוש את העולם כולו ושראה בהשמדת העם היהודי והערכים שהוא מייצג יעד ממלכתי עליון המבוסס על אידיאולוגיה רצחנית. אדם המבטא ברבים את התנגדותו להשקפה פוליטית של אזרחים מסוימים, על ידי כך שהוא מייחל למותם ומזדהה עם הירצחם של יהודים מגלויות שונות בידי הנאצים, מצטרף בכך לגרועים שבאויבינו".

עוד נאמר: "אדם המבקש להגן על הדמוקרטיה וטוען שהולך ונוצר אצלנו משטר נאצי איננו מבדיל בין ויכוח חוקתי כבד משקל, לבין האמירה שקיים בישראל מחנה פוליטי המעוניין לרצוח עשרות מיליוני אנשים. אדם המותח ביקורת על הגזענות המגונה, שנראית ונשמעת במקומותינו, ומשווה אותה לנאציזם, איננו מבדיל בין מדרגות שונות של רוע, בין התנכלות פסולה כלפי כל אדם שהוא - לבין מחנה אושוויץ. פעם אחר פעם פוגעים גורמים שונים בזיכרון השואה ופוגעים ברגשותיו של הציבור הרחב, ובעיקר ברגשותיה של ניצולי שואה שיש מי שמשייך גם אותם בהבל-פה למחנה של רודפיהם ורוצחי משפחתם".

לסיום נאמר: "אנו דוגלים בערכים הקבועים במגילת העצמאות. משמעות השואה לדורנו כוללת הן מחויבות לקיומם של העם היהודי ומורשתו ולקיומה של מדינת ישראל, הן אמונה עזה בערך חיי האדם, כבודו ושוויון ערכו, הן דבקות במשטר הדמוקרטי. על בסיס ערכים אלה אנו סבורים שלהשוואות מהסוג שהזכרנו אין מקום בחיים הציבוריים בישראל".

החתומים על המכתב.

יד ושם, רשות הזיכרון לשואה ולגבורה.
עמך - המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה ובדור השני.
מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל.
משואה, המכון הבינלאומי ללימודי שואה.
מוזיאון יד מרדכי משואה לתקומה.
בית טרזין- קרן להנצחת זכר חללי גטו טרזין.
גנזך קידוש השם.
המרכז הבינלאומי שם עולם להנחלת זיכרון השואה.
יד לעד בית העדות ניר גלים.
המכון ללימודי השואה ע״ש אייבשיץ-חיפה.

הרפורמה המשפטית נאצים יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד