כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ביידן היה חד לגמרי"

סעודיה במוקד והסכמה על הרפורמה: כל הפרטים על פגישת ביידן - נתניהו

ראש הממשלה ונשיא ארה"ב התמקדו בשיחתם ב"קידום שלום ובבלימת איראן", כך לדברי גורם מדיני. השניים עסקו בשיחה בקידום ההסכם עם סעודיה "בפירוט", וסוכם על המשך העיסוק בנושא בצוותי העבודה בשתי המדינות | האמריקנים מאשרים פגישה בבית הלבן עד סוף השנה

סעודיה במוקד והסכמה על הרפורמה: כל הפרטים על פגישת ביידן - נתניהו
פגישת נתניהו ביידן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

אחרי הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גורם מדיני בכיר אמר הערב (רביעי) כי השיחה בין השניים בארבע עיניים נמשכה כשעה, והתמקדה ב"קידום שלום ובבלימת איראן".

לדברי הגורם, השניים עסקו בשיחה בקידום ההסכם עם סעודיה "בפירוט", וסוכם על המשך העיסוק בנושא בצוותי העבודה בשתי המדינות. הגורם טען כי "השיחה הייתה ידידותית, חמה וחברית, בין שני חברים שמכירים זה את זה 40 שנה".

הגורם ציין כי גם סוגיית הרפורמה המשפטית עלתה בשיחה. "נתניהו אמר שהכיוון הוא להגיע לקונצנזוס עם חלקים באופוזיציה, או עם הציבור", אמר הגורם המדיני הבכיר. "ביידן שאל על הרפורמה, אבל לא אמר את דעתו".

הגורם הישראלי טען כי "עיקר השיחה עסק בשאלה איך לקדם את הסכם הנורמליזציה והשלום עם סעודיה. לא אם, אלא איך. נכנסנו להרבה פרטים. יש רצון להתגבר על המכשולים ואת זה עושים בעבודה משותפת. אין דרך אחרת".

הוא הוסיף כי "יש זהות מוחלטת בין העמדות של ישראל וארה"ב ביחס לנושא של הגרעין האזרחי בסעודיה".

עוד אמר הגורם הבכיר כי "ראש הממשלה הודה לנשיא על הפטור המתוכנן מוויזה לישראלים, וזה אמור להתבצע. האמריקנים אמורים להודיע על זה לקראת סוף החודש. ב-28 בספטמבר תפורסם ההחלטה, כשיום קודם לכן מזכיר המדינה בלינקן אמור לתת אותה לשר להגנת המולדת. ישראל עמדה בכל התנאים המקצועיים ואנחנו מאמינים שזה יקרה".

צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

הגורם המדיני הבכיר התייחס גם לדברי ראש הממשלה על כך שנורמליזציה עם סעודיה תסייע לקידום הסכם עם הפלסטינים. לדבריו, "אנו דנים בנושאים האלה, הפלסטינים הם חלק מהתהליך אבל לא יהיה להם וטו עליו".

הגורם המדיני הבהיר כי נתניהו לא שוקל לשנות את הרכב הממשלה אם יהיה הסכם עם סעודיה - על אף ששותפיו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מתנגדים לוויתורים שדורשת ריאד לעשות לפלסטינים.

הגורם אמר: "כל מי שרוצה להצטרף לממשלה ומוכן לקווי היסוד שלה - מוזמן. אבל לא על חשבון אף אחד". לדברי הגורם, בניגוד לטענות נגד ביידן, "הוא היה חד לגמרי".

בתוך כך, הבית הלבן מפרסם הערב הודעה רשמית שבה נאמר כי הנשיא ג'ו ביידן מזמין את ראש הממשלה נתניהו לביקור בבית הלבן בוושינגטון הבירה.

ארה"ב סעודיה הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד