כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על רקע הפילוג בעם

אוחנה במופע סליחות בכנסת: "ההזדמנות של כולנו לתקן"

יו"ר הכנסת אוחנה ב"אירוע תשרי" ברחבת המשכן: "אין תקומה ליהודה בלי ישראל, אין תקומה לישראל – בלי יהודה; אם משהו מתקלקל – מתקנים, לא משליכים; חודש הסליחות הוא ההזדמנות של כולנו לתקן ולהשתחרר מכבלי השנאה"

אוחנה במופע סליחות בכנסת: "ההזדמנות של כולנו לתקן"
אירוע תשרי בכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ברחבת הכנסת הסתיים זה עתה "אירוע תשרי" החגיגי, אשר כלל מופע שירים, ניגונים ופיוטים לרגל חגי תשרי והתקיים לראשונה במשכן אל מול קהל של 1,500 איש מכל רחבי הארץ.

בדברי הברכה שנשא בפתיחת האירוע, אמר יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "בימים אלה שוב עולה לו מפי אזרחים שונים רעיון העיוועים בדבר הפרדה בין ישראל ליהודה. משל אם נפרד יבוא מזור לכל בעיותינו. אין תקומה ליהודה בלי ישראל, אין תקומה לישראל בלי יהודה. חודש הסליחות הוא ההזדמנות של כולנו לתקן".

עוד הוסיף ואמר: "דווקא מתוך השבר – ממש כמו שבר לוחות הברית - יצמח תיקון. יש בינינו מה לתקן, ואפשר – אם רק נקשיב אחד לשני. חודש אלול הוא הכנה לקראת השנה החדשה והזדמנות עבור כולנו לעשות חשבון נפש ולהשתחרר מכבלי השנאה. עדיין לא מאוחר. מי ייתן והערב תצא מכאן הקריאה לכל עם ישראל: סילחו. סילחו – ותקנו".

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הופיעה על הבמה וליוותה את מיטב אומני ישראל וזמרי הפיוט בהם שולי רנד, עמיר בניון וליאור אלמליח.

האירוע הסתיים בשירת 'אדון הסליחות' ו'אל נורא עלילה' מלווים בנגינת אנסמבל התזמורת האנדלוסית אשדוד.

אמיר אוחנה הכנסת סליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד