כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
על ידי רובוט

אילון מאסק מחפש מתנדבים להשתלת שבבים במוח

חברת שתלי מוח פירסמה כי היא מגייסת חולים לניסוי הראשון שלה בבני אדם. לחולים בניסוי יונח למוח שבב בניתוח. השבב יותקן על ידי רובוט  

אילון מאסק מחפש מתנדבים להשתלת שבבים במוח
אילוסטרציה צילום: unsplash

סטארטאפ הביוטכנולוגיה Neuralink של אילון מאסק פתח ביום שלישי גיוס אנשים לניסוי הקליני הראשון שלו בבני אדם.

לאחר קבלת אישור מוועדת ביקורת בלתי תלויה, חברת Neuralink אמורה להתחיל להציע שתלי מוח לחולי שיתוק כחלק ממחקר, מסרה החברה.

לחולים בניסוי יונח שבב בניתוח במוח. השבב, שיותקן על ידי רובוט, יקליט ואז ישלח אותות מוח לאפליקציה, כשהמטרה הראשונית היא "להעניק לאנשים את היכולת לשלוט בסמן מחשב או מקלדת באמצעות מחשבותיהם בלבד", מסרה החברה.

המתנדבים צריכים להיות עם פגיעה בחוט שדרה צווארי או עם טרשת, והם יהיו במעקב 18 חודשים כולל ביקורים במרפאה ולאחר מכן ביקורי מעקב לאורך חמש שנים. המעוניינים יכולים להירשם במרשם המטופלים באתר האינטרנט של Neuralink.

מאסק עובד זמן רב על שימוש בשתלים כדי לחבר את המוח האנושי למחשב, אבל החברה ניסתה עד כה רק על בעלי חיים. החברה עמדה בפני בדיקה לאחר שקוף מת בניסוי פרויקט בשנת 2022 כחלק מהמאמצים לגרום לחיה לשחק משחקי ווידאו.

לפני ששתלי המוח של Neuralink יגיעו לשוק הרחב יותר, הם יצטרכו אישור רגולטורי. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם מאמר בשנת 2021 בנושא, וציין שהתחום "מתקדם במהירות".

 

 

אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד