ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
עבור הסכם עם סעודיה

פקיד אמריקאי בכיר: "נתניהו יצטרך לעשות כמה דברים קשים"

פקיד אמריקאי בכיר אמר הלילה כי נתניהו מבין שהוא "יצטרך לעשות כמה דברים מאוד קשים" עבור הסכם עם סעודיה. "יש הבנה משותפת בין כל המנהיגים לגבי הצעד המאוד היסטורי הזה בין ישראל לסעודיה"

פקיד אמריקאי בכיר: "נתניהו יצטרך לעשות כמה דברים קשים"
סעודיה צילום: Pixabay

בכיר בממשל ביידן אמר הלילה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבין שהוא "יצטרך לעשות כמה דברים מאוד קשים" כדי להגיע להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

בתדרוך לכתבים בעילום שם לאחר פגישתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נתניהו, נשאל פקיד הממשל האם ראש ממשלת ישראל יודע שהסכם כזה אינו יכול להזניח את הפלסטינים.

"יש הבנה משותפת בין כל המנהיגים לגבי הצעד המאוד היסטורי הזה בין ישראל לסעודיה, שכל המנהיגים המעורבים בזה צריכים לעשות כמה דברים מאוד קשים, וזה כולל את ראש ממשלת ישראל, וזה כולל מרכיב הקשור לנושא היסודי בין ישראלים לפלסטינים", אמר הבכיר בממשל תוך שהוא מסרב לפרט כיצד הרכיב הזה עשוי להיראות.

ממשל ביידן טוען זמן רב כי מהלכים לקידום משמעותי של פתרון שתי המדינות חיוניים להצלחת ההסכם, הם יידרשו להרגיע את הביקורת על ערב הסעודית בעולם המוסלמי והערבי וכדי לשכנע מספיק דמוקרטים בסנאט לוותר על ההסתייגויות שלהם לגבי נושא זכויות האדם של ריאד כדי לתמוך בהסכם, כך דווח 'טיימס אוף ישראל'.

בתשובה לשאלה האם ארה"ב וישראל רואות עין בעין את הדרישה הסעודית לסיוע ארה"ב בהקמת תוכנית גרעין אזרחית בסעודיה, פקיד הממשל הסתפק בתשובה: "מה שלא נעשה בנוגע לשיתוף פעולה גרעיני אזרחי עם סעודיה או כל אחד אחר, יעמוד בסטנדרטים המחמירים שלנו לאי-הפצת נשק גרעיני".

באשר לדרישה הסעודית להסכם הגנה הדדי עם ארה"ב, אמר הפקיד, "יש מרכיב ביטחוני להסכם ומספר מרכיבים שהם ביסודם האינטרסים של ארה"ב. זו אחת הסיבות שאנחנו כמובן רודפים אחרי זה אבל גם בגלל הממדים הגלובליים הפוטנציאליים".

"נורמליזציה היא סוגיה מאוד מסובכת. אף אחד מעולם לא אמר שזה ממש מעבר לפינה. התקדמנו קצת, אבל יש כמה דברים נוספים לעשות לפני שנגיע לשם." אמר פקיד הממשל. הפקיד אומר שביידן ונתניהו ניהלו דיון "קונסטרוקטיבי בנושא לעומק" במהלך פגישתם באו"ם.

בהתייחס למתיחות בשטחים, פקיד הממשל חזר והדגיש כי ארה"ב "מודאגת מאלימות מתנחלים, מודאגת מאלימות טרור", ומבדילה לכאורה בין השניים. הפקיד אומר שביידן ונתניהו דנו ב"רעיונות מאוד בונים לגבי הדרך קדימה" בחזית זו.

בנימין נתניהו סעודיה ארצות הברית נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד