כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עקב המלחמה

1,200 ילדים מתו מתת תזונה ומחלות בסודאן

האו"ם מזהיר מפני המשך הלחימה בסודאן שהביאה לאלפי מקרי מוות ומחלות של ילדים. סודאן נמצאת בעיצומו של סכסוך אלים שגבה אלפי חיים צעירים. האו"ם הזהיר כי אלפים רבים נוספים עלולים למות

1,200 ילדים מתו מתת תזונה ומחלות בסודאן
ילדים באפריקה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

יותר מ-1,200 ילדים מתו מתת תזונה ומחלות כמו חצבת במחנות פליטים שבהם שוכנים אנשים שנעקרו מביתם עקב הסכסוך המתמשך בסודאן, כך נמסר מהאו"ם.

הנתון מתייחס לילדים מתחת לגיל חמש שחיו במחנות דרומית לחרטום הבירה ומתו מאז מאי. כך הודיע ​​אלן מיין, ראש בריאות הציבור בסוכנות הפליטים של האו"ם בתדרוך לתקשורת בז'נבה.

"למרבה הצער, אנו חוששים שהמספרים ימשיכו לעלות", נמסר מהאו"ם. הסכסוך שפרץ לפני כמעט חצי שנה בין כוחות ממשלת סודאן לכוחות התמיכה המהירה החצי-צבאיים הביא את מערכת הבריאות במדינה לקריסה.

מתקני בריאות הותקפו ישירות ואנשי מקצוע בתחום הבריאות חסרים מאוד, לפי האו"ם. כל זה בנוסף לקשיים בקבלת גישה לצרכים בסיסיים כמו מזון. על פי ארגון הבריאות העולמי, 3.4 מיליון תינוקות וילדים צעירים סובלים מתת תזונה חמורה בסודאן.

סוכנות הילדים של האו"ם מסרה כי "מתוך 330,000 תינוקות שאמורים להיוולד עד סוף השנה, אלפים רבים ימותו".

"הן ואמהותיהן זקוקות לטיפול מיומן בלידה. עם זאת, במדינה שבה מיליונים לכודים באזורי מלחמה או עקורים, ושבה יש מחסור חמור באספקה ​​רפואית, טיפול כזה הולך ופוחת מיום ליום", כך אמר דובר הסוכנות ג'יימס אלדר בתדרוך בז'נבה.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד