כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אסון דרנה

דרישה לחקירה בינלאומית: הסיכויים למצוא ניצולים הולכים ופוחתים

בלוב קוראים לערוך חקירה בינלאומית מקיפה של הסיבות לאסון קריסת שני סכרים בעיר דרנה, העיר הייתה עדה לשיטפונות שהותירו אלפי קורבנות והרס נוראי  

דרישה לחקירה בינלאומית: הסיכויים למצוא ניצולים הולכים ופוחתים
השיטפונות בלוב צילום: מתוך הסרטון

חברי ממשלה בלוב דורשים לערוך חקירה בינלאומית מקיפה של הסיבות לאסון בעיר דרנה, שהייתה עדה לשיטפונות שהותירו אלפי קורבנות והרס מסיבי.

ראש ממשלת האחדות הלאומית של לוב, עבדול חמיד אל-דביבה, הדגיש את החשיבות של תיאום ושיתוף פעולה עם ארצות הברית וארגוני סיוע הנוכחים בלוב, כדי לצמצם את הנזק שנגרם לאנשים באזורים שנפגעו מהשטפונות.

בתוך כך צוותי חילוץ לוב וצוותים זרים ממשיכים במאמצים בפעולות חילוץ וחיפושים אחר נעדרים בעיר, על רקע התמעטות התקוות למצוא ניצולים, 10 ימים לאחר השיטפונות ששטפו את הערים והאזורים במזרח לוב, ההערכה שמעל 10.000 איש מתו בשטפונות.

מוחמד אל-ג'אר, דובר ועדת הממשלה למשבר חירום שהוקמה על ידי בית הנבחרים הלובי, הכחיש על החלטה לפינוי דרנה מתושביה, והדגיש כי כל החלטה שתתקבל בעניין תפורסם בזמן המתאים.

ב-10 בספטמבר, סופת ההוריקן "דניאל" בים התיכון שטפה כמה אזורים במזרח לוב, ובראשן הערים בנגאזי, אל-ביידה, אל-מרג' וסוסה, בנוסף לאזורים נוספים, כולל דרנה, שנפגעה מאד. אלפי הרוגים, נעדרים ופצועים רבים בין התושבים, בנוסף להרס נרחב של התשתית של העיר.

ההוריקן והשיטפונות שנוצרו הותירו 11,470 הרוגים, 10,100 נעדרים ו-40,000 עקורים בצפון מזרח המדינה, לפי נתונים שפרסם משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים ב-16 בספטמבר.

לוב שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד