כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
וולוו נפרדת מסולר

האם מכוניות הדיזל ייעלמו מן העולם?

המכונית האחרונה של וולוו שתתודלק בסולר תרד מקווי היצור בעוד כמה חודשים. מ-2024 וולוו לא תייצר בכלל רכבים שמתודלקים בסולר. השינוי שוולוו מבצעת הוא שינוי חשוב לסביבה אבל לא ברור בשלב זה כמה הוא יפגע במכירותיה

האם מכוניות הדיזל ייעלמו מן העולם?
וולוו XC40 בקרוב רק על חשמלי ובנזין צילום: וולוו

וולוו השבדית מודיעה השבוע שהמכונית האחרונה של וולוו שתתודלק בסולר תרד מקווי היצור של היצרנית ממש בעוד כמה חודשים, ומ-2024 וולוו לא תייצר בכלל רכבים שמתודלקים בסולר.

לפי ההצהרה הכתובה של וולוו: "עד 2030 אנו מתכננים למכור רכבים חשמליים בלבד". עוד ציינה וולוו: "כדי להמחיש את המחויבות לשאיפות שלנו אנו מודיעים שאנו מסיימים את יצור רכבי הדיזל שיופסק בתחילת 2024. זוהי אבן דרך חשובה אשר נובעת מהחלטתנו בשנה שעברה לצאת לחלוטין מפיתוחם של מנועי בעירה פנימית חדשים. בנובמבר 2022 מכרנו את חלקנו בחברה אשר עסקה עבורנו בפיתוח של מנועים מזהמים ואיננו מוציאים עוד כספים על פיתוח של רכב מזהם".

השינוי שוולוו מבצעת הוא שינוי חשוב לסביבה אבל לא ברור בשלב זה כמה הוא יפגע במכירותיה. וולוו הודיעה רק לפני כמה חודשים שהיא תפסיק לייצר גם מכוניות סטיישן, שהיו בשעתו אחד מסוגי הרכב הפופולאריים ביותר של וולוו, כלומר היצרנית תתמקד בעיקר ברכבי כביש שטח. באירופה חלק נאה מרכבי הכביש שטח עדיין מונעים בדיזל ולכן קשה לאמוד כעת כיצד מהלך כזה ישפיע על המכירות של היצרנית השבדית.

ההודעה הזו אינה בעלת משמעות מהותית עבור וולוו בישראל. דגמי הדיזל שהיסטורית שווקו אצלנו היו בודדים ומעטים כמוהם גם דגמי ה-SUV השונים הפכו לדומיננטיים במכירות של המותג על חשבון הסדאנים ומעט הסטיישנים שהיו בהיצע.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד