ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
על רקע ההסכם המתגבש

גורם בממלכה: "צריך לתת משהו לפלסטינים כדי שלא יאשימו אותנו בבגידה"

גורם במשפחת המלוכה הסעודית אומר כי המגמה הסעודית להתקדם לנרמול ברורה, אבל יהיה קשה מאוד לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל, מבלי שהיא תיתן משהו לפלסטינים

גורם בממלכה: "צריך לתת משהו לפלסטינים כדי שלא יאשימו אותנו בבגידה"
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

למרות הההצהרות של בן סלמאן, גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי יהיה קשה מאוד לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל מבלי שישראל תיתן משהו לפלסטינים. הוא הוסיף בראיון לרועי קייס, כי "אין היגיון בכך שסעודיה תסכים לנורמליזציה וישראל לא תעשה ויתורים ותשב רגל על רגל".

הגורם הסביר כי סעודיה מצטיירת כיום כמנהיגת העולם הערבי והאסלאמי וכי ההליכה להסכם כזה, גם אם יש בו רצון מצד סעודיה, היא לא דבר של מה בכך. "צריך לתת משהו ולו מינימלי בסוגייה הפלסטינית כדי שלא יאשימו את סעודיה בבגידה", הדגיש.

הוא הסב את תשומת הלב לכך שההכרזה על מסדרון מסילות הרכבת ונתיבי הסחר, שיקשרו את הודו עם המזרח התיכון ואירופה דרך ישראל, הוא איתות מצד הסעודים שהם מוכנים לפתוח הכול, כך חזר על כך שעדיין יש לתת משהו לפלסטינים.

בנוגע לחששות של גורמי ביטחון בישראל מתוכנית הגרעין הסעודית, שהיא אחד התנאים לנרמול היחסים יחד עם ברית הגנה ואספקת נשק מתקדם לממלכה, אמר הגורם במשפחת המלוכה כי גם לישראל יש תוכנית גרעין. הוא הוסיף כי המנטליות של הסעודים שונה מאחרים באזור. "אנחנו רק רוצים להגן על עצמנו ושאף אחד לא יאיים עלינו", טען. "תוכנית גרעין סעודית לא תהווה איום על ישראל. המפרציות רוצות בסך הכול להבטיח את ביטחונן. אל תבואו אלינו ולא נבוא אליכם".

מוחמד בן סלמאן סעודיה נורמליזציה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד