כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'דגל' ו'אגודה' חתמו

סאגת הווטו בבני ברק מגיעה לסיומה: זייברט יהיה המועמד המוסכם

"הווטו" שהציבו בדגל התורה נגד מועמדתו של נציג הסיעה המרכזית חנוך זייברט מגיע היום לסיומו לאחר שדגל התורה ואגודת ישראל חתמו על הסכם שמביע תמיכה במועמד 'אגודה' לראשות העיר בני ברק. מתמודדים נוספים הם נציג ש"ס אוריאל בוסו ויעקב וידר אופוזיציונר ואיש הליכוד

סאגת הווטו בבני ברק מגיעה לסיומה: זייברט יהיה המועמד המוסכם
זייברט ומנחם שפירא צילום: באדיבות המצלם

אגודת ישראל ודגל התורה חתמו היום (חמישי) על מכתב תמיכה במועמד 'אגודה' לראשות עיריית בני ברק חנוך זייברט. בכך הגיעה לסיומה סאגת "הווטו" על זייברט מצד סיעת דגל התורה. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בימים האחרונים חלה התפתחות משמעותית במגעים בין הצדדים והיום נחתם ההסכם באופן סופי.

בחתימת ההסכם, שנעשתה בביתו של זייברט, המשמש גם כמזכ"ל אגודת ישראל, השתתפו חבר הכנסת יעקב אשר וסגן ראש העיר מנחם שפירא.

כזכור, ימים ספורים לאחר הודעת הווטו, שלח ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן מכתב בהול אל ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש. במכתב הביע הגרמ"צ את דעתו הנחרצת - נגד הטלת הווטו. במכתב שנותר סודי הסביר הגרמ"צ כי "אין הצר שווה בנזק המלך", וכי משמעות הווטו על מועמדותו של זייברט היא: ש"בזה מביאים אנו על בני הציבור החרדי מחלוקת רעה, שאחריתה מי ישורנו". והוסיף כי "בחכמה יהיה ניתן לקבל ערבויות מהמועמד הנ"ל (-זייברט. א.ג), לשמירת הזכויות המגיעות בדין לקהילות בני התורה וחניכי הישיבות בעירנו בני ברק".

זייברט עם הגרמ"ה הירש

עם קבלת המכתב זימן הגרמ"ה הירש למעונו את הדיין הראב"ד הג"ר יהודה סילמן, מי שמונה לעסוק בנושא הבחירות בבני ברק - שהיה בין מצדדי הווטו. הגרמ"ה הורה לגר"י סילמן לעלות שוב אל מעונו של הגרמ"צ ברגמן על מנת לשמוע את דעתו בעניין.

במהלך הפגישה שב הגרמ"צ והשמיע את דברו להגר"י סילמן, שמנגד, השמיע בפני הגרמ"צ את הנימוקים להטלת הווטו. הגרמ"צ השיב לרב סילמן כבראשונה, שביחס להתנהלות ושמירת זכויות הקהילות בבני ברק בעתיד, אינו רואה את התועלת הגדולה שתצמח מהחלפתו של זייברט בנציג אחר עושה דברו.

הגר"י סילמן אצל הגרמ"צ ברגמן שהתנגד לווטו

הגרמ"צ הוסיף ואמר לדיין הרב סילמן, כי לפי איך שקיבל ושמע מחנוך זייברט, הוא אכן מעוניין לשמוע את התלונות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לתקן את הנדרש ממנו. והוסיף הגרמ"צ, כי ניכרים דברי אמת. וכי יש עם מי לדבר, וצריכים לבחון שוב את הדברים. ואכן, החל מאז החלו לנוע גלגלי המו"מ.

נזכיר שהעיר בני ברק נכנסה לסחרחורת פוליטית עם ההחלטה של ש"ס להריץ לראשונה את ח"כ אוריאל בוסו לראשות העיר. זאת ברקע טענות התושבים כלפי העירייה בנוגע להזנחת המצב התברואתי ומכת המכרסמים שמתחוללת בעיר ומטרידה את שלוותם.

המשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל, החל בעקבות דרישת קהילות ליטאיות להטיל ווטו על מועמד 'אגודה' חנוך זייברט, כפי שלטעמם מאפשר הסכם הרוטציה ההיסטורי בין המפלגות.

בינתיים מסתבר שמול זייברט יתמודד לא רק מועמד ש"ס. בשבוע שעבר הודיע מאיר שטרית, שמוכר בשל פרשת הרצח המזעזעת של אחיו, ניסים שטרית, בה הואשמו אנשי קהילת שובו בנים, כי יתמודד לראשות העיר. שטרית טוען כי הוא מתכוון להריץ רשימה למועצה שתכלול גורמים שונים מהעיר. בנוסף לכך, ועדת הבחירות המוניציפלית של הליכוד החליטה לאשר ליו"ר הסיעה בבני ברק וחבר המועצה יעקב וידר להתמודד על ראשות העיר. וידר טרם הודיע על כך רשמית אך בסביבתו מעריכים כי הוא ירוץ, מה שיוריד עוד יותר את סיכוייו של מועמד ש"ס.

חנוך זייברט אגודת ישראל דגל התורה בני ברק בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד