כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אין אדם שאין לו יכולות"

השר מרגי ביקר במרכז שיקומי הוליסטי לצעירים משוחררים

לקראת יום כיפור – שר הרווחה יעקב מרגי הגיע הבוקר לביקור ב'בית שושן', מרכז שיקומי הוליסטי לצעירים משוחררים בירושלים מבית 'הרשות לשיקום האסיר'. השר מרגי: "אין אדם שאין לו יכולות, לכל אדם יש הזדמנות לתקן! כל אחד שאנו מצליחים להציל ולהעלות על המסלול, זה עולם מלא! זה רווח לו, למשפחתו ולמדינת ישראל כולה"

השר מרגי ביקר במרכז שיקומי הוליסטי לצעירים משוחררים
שר הרווחה יעקב מרגי בביקור ב'בית שושן' צילום: חופשי

ערב יום הכיפורים הקרב ובא ובאווירת עשרת ימי תשובה, שר הרווחה יעקב מרגי הגיע הבוקר לביקור ב'בין שושן' - מרכז שיקומי הוליסטי לצעירים משוחררים בירושלים מבית 'הרשות לשיקום האסיר' הפועלת תחת משרד הרווחה.

השר שוחח עם הנערים והבוגרים ושמע מהם על סיפור חייהם ועל תהליך השיקום שהם עוברים במקום. כמו כן השר קיים ישיבת עבודה עם צוות המקום וההנהלה בראשות מנכ"ל הרשות לשיקום האסיר, אריה ביבי.

'בית שושן' נותן מענים ייחודיים לבני נוער ולצעירים משוחררים ממאסר מכל רחבי הארץ. הבית כולל מרכז יום הפועל באופן אמבולטורי ומרכז לינה ומעניק קורת גג, מעטפת קהילתית תומכת, ומופעל באמצעות צוות רב מקצועי בעל מיומנויות והכשרה ייחודית בתחום. הבית מהווה גשר בין החיים בכלא לבין חיים עצמאיים בקהילה, בו ניתנת תקווה לתחילתם של חיים חדשים, תוך שינוי דפוסי התנהגות.

בין המענים הניתנים בבית: טיפול פרטני וקבוצתי, השלמת השכלה, שילוב בעולם התעסוקה, מיצוי זכויות, השלמות לימודים, שילוב תעסוקתי, שילוב במסגרת התנדבותית, תרבות ופנאי, מענקים ותמריצים. כל זאת, במטרה לסייע בתהליך השתלבותם מחדש של הצעירים בקהילה.

השר מרגי שוחח עם הנערים והבוגרים ואמר: "ערב יום הכיפורים המסמל חזרה בתשובה וחרטה, באתי לחזק אתכם ולומר לכם: אין אדם שאין לו יכולות, לכל אדם יש הזדמנות לתקן, תאמינו בעצמכם".

אחד הנערים אמר לשר בהתרגשות: "הגעתי לפה עציץ נבול, והיום אני פורח ב"ה, מהיום שהגעתי ל'בית שושן' התחלתי לצמוח, קיבלתי תחושת שייכות וביטחון עצמי והרגשתי שווה בין שווה. אני מודה לך שהגעת לתמוך ולחזק אותנו, זה מרגש ומחמם את הלב ומראה על אכפתיות והערכה ונותן לנו תחושת שייכות".

בסיום בביקור אמר השר מרגי לצוות ולהנהלה: "כל אחד שאנו מצליחים להציל ולהעלות על המסלול, זה עולם מלא! זה רווח לו, למשפחתו ולמדינת ישראל כולה. כל נער שמגיע לפה, אנחנו צריכים להרגיש שזה הנער הראשון שמגיע לפה, להתבונן במסלול החיים שהוא עבר, ולתת לו את הכלים לשוב ולהעלות למסלול. צריך לשכפל עוד מקומות כאלו! ואני ממליץ לכל איש חינוך ואיש ציבור לבא לבקר במקומות כאלו ולקבל פרופורציות וכלים להתמודד עם אתגרי החיים והנוער שלנו".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד