כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ההתבטאות בדיון בבג"ץ

גלנט נגד בומבך: "המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע במדינת ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט יצא נגד דברים שאמר בשבוע שעבר עוה"ד אילן בומבך במהלך הדיון בבג"ץ על חוק הסבירות. "כל המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע בעמוד התווך המוסרי של מדינת ישראל", אמר

גלנט נגד בומבך: "המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע במדינת ישראל"
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט יצא הערב (רביעי) נגד דברי עוה"ד אילן בומבך שאמר בשבוע שעבר בדיון בבג"ץ על חוק הסבירות "37 אנשים שחתמו באופן חפוז על מגילת העצמאות אמורים לכבול את הכנסת?".

שר הביטחון שנאם הערב בעצרת השריון לציון 50 שנים למלחמת יום כיפור, שמתקיימת באתר ההנצחה ״יד לשריון״ בלטרון אמר: "דווקא כאשר נדמה היה שאין כבר במה להיאחז, בשעות של כאב גדול ושבר נורא, נאחזנו כעם בטובתה של המדינה, בדגל, בסמל ובמגילת העצמאות- זו המגילה המהווה את פרק הפתיחה של החוקה הבלתי כתובה של מדינה ללא חוקה".

לדבריו, "גם היום מגלמת מגילת העצמאות את היסודות עליהם נבנתה ומתקיימת מדינת ישראל- זוהי מדינה יהודית, מדינה דמוקרטית והיא שוות זכויות לכל אזרחיה".
 
גלנט הבהיר: "כל המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע בעמוד התווך המוסרי של מדינת ישראל. במיוחד בימים של מחלוקת וחוסר הסכמה ראוי כי נשמור על המכנה המשותף הלאומי הרחב כמופיע במגילת העצמאות, ונצעד לאורו של המצפן הערכי והמעשי המגולם בה".

יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד