ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
קרובים מאי פעם לשלום

בימים האחרונים: שיתוף פעולה ישראלי-סעודי

בימים האחרונים נערכו פגישות עבודה בין גורמים ישראלים לסעודים, שתוכנן נאסר לפרסום. הלילה אמר יורש העצר הסעודי בריאיון: "בכל יום מתקרבים לנורמליזציה עם ישראל"

בימים האחרונים: שיתוף פעולה ישראלי-סעודי
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

בימים האחרונים החל שיתוף פעולה בין ישראלים לסעודיה, בדמות מפגשי עבודה בין נציגי המדינות, זאת על רקע המגעים לנורמליזציה - כך פורסם ב'כאן 11'. תוכן השיחות המדוברות נאסר לפרסום.

היום דווח כי פקידים ישראלים עובדים בשקט עם ממשל ביידן על הצעה להקים מפעל להעשרת אורניום בניהול ארה"ב בסעודיה כחלק מעסקה מורכבת לכינון יחסים דיפלומטיים רשמיים בין שתי המדינות במזרח התיכון.

אם סעודיה תסכים לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, זה יסלול את הדרך למדינות ערביות ומוסלמיות אחרות ללכת בעקבותיה, ולמעשה לסיים עשרות שנים של חרם ערבי מאז 1948.

אמנם לא ארה"ב ולא ישראל הסכימו עד כה על תוכנית שתאפשר העשרת אורניום בערב הסעודית, אך הפעם נראה כי סעודיה תוכל להעשיר אורניום, אם ארה"ב וישראל יתמכו בכך.

אתמול אמר גורם ביטחוני בכיר שעוסק רבות במגעים עם סעודיה דרך הבית הלבן ל'כאן 11' על רקע פגישת נתניהו-ביידן כי: "ההערכה שלנו היא שיהיה הסכם נורמליזציה עם סעודיה בתוך כחצי שנה".

עוד הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר כי המגעים נשמרים בצורה חשאית יחסית כי "אי אפשר לבוא לעם, למדינה כמו סעודיה, ולהגיד להם פתאום: ׳הנה יש שלום עם ישראל׳. צריך להכין את הקרקע".

סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד