כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיתופי הפעולה בין המדינות

המדינה שתעביר את השגרירות שלה לירושלים

ראש הממשלה נתניהו ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו צ'יסקדי הכריזו, כי ישראל תפתח שגרירות בקינשאסה וקונגו תעביר את השגרירות שלה לירושלים

המדינה שתעביר את השגרירות שלה לירושלים
נתניהו ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו צ'יסקדי צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול (חמישי(, עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס צ'יסקדי, במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. שני המנהיגים דנו בחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, מסחר, ביטחון, סייבר ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה משותפת עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: "היתה לנו עכשיו שיחה מאוד פורה עם נשיא קונגו, והסכמנו שישראל תפתח שגרירות בקינשסה ושקונגו תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים - אלה שתי הכרזות טובות ואני חושב שהן משקפות את הרצון המשותף שלנו לחזק את היחסים בינינו".

נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס צ'יסקדי: "אני מאשר שהיו לנו שיחות מצוינות עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. השיחות עסקו ביחסים המצוינים שלנו ובדרכים לחזק את היחסים האלה".

עוד אמר: "שוחחנו גם על הדרך לקרב בין שתי המדינות באמצעות פיתוח עוד פרויקטים בהשקעות בביטחון, בהגנת הסייבר. כדי להגיש את זה, מדינת ישראל הסכימה לפתוח שגרירות בקינשאסה, ומן הצד השני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הסכימה להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים. מי יתן ואלוהים יברך את היחסים בין ישראל לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו".

בנימין נתניהו העצרת הכללית של האו"ם שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד