כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למרות ההתבטאויות הקשות

בית הדין של הליכוד החליט: הפעילים הבולטים יישארו במפלגה

בית הדין של מפלגת הליכוד דחה עתירות נגד חברי המפלגה רמי בן יהודה ומשה מירון, וטען כי אמירות בעייתיות שלהם הן בגבול חופש הביטוי. איציק זרקא קיבל הרחקה על תנאי

בית הדין של הליכוד החליט: הפעילים הבולטים יישארו במפלגה
איציק זרקא עם נתניהו צילום: Hadas Parush/Flash90

בית הדין של הליכוד דחה היום (שישי) עתירות נגד שלושה פעילים ידועים במפלגה. לפי דיווח "וואלה", בית הדין החליט כי רמי בן יהודה ומשה מירון יישארו במפלגה, ויחד עם זאת המיר את הרחקתו של איציק זרקא להרחקה על תנאי.

העתירות נגד מירון הוגשו בשל הובלת קמפיין "שמאלנים בוגדים" על ידו ומספר עימותים עם מתנגדי ראש הממשלה. רמי בן יהודה איים על בנה של התובעת במשפט נתניהו ליאת בן ארי, והעדה הדס קליין, וקרא "לנטרל את היועמ"שית".

העתירות נגד שניהם נדחו בשל חוסר אשמה, אך יחד עם זאת נכתב בפסק הדין: "אנו פונים אליהם לקחת בחשבון את מעמדם הציבורי גם ברגעים שבהם הדם רותח בצדק נוכח הפקרות הלשון של מתקפת ההסתה ומכונת השקרים המקוממים של יריבינו".

"גם כדי להבליט את ההבדל היסודי והעמוק בין ההדר הליכודי המנוגד בתכלית להפקרות שלוחת הרסן של יריבינו הקמים עליהם ועלינו. הם הפכו לדמויות מוכרות שהתנהלותם משקפת את כלל חברי הליכוד ופעיליו בעיני הציבור. לכן, הם חייבים זהירות יתרה במעשיהם ובמילותיהם כדי שלא ינוצלו חלילה על ידי יריבי הליכוד כדי להזיק לליכוד ולפגוע בדימויו בעיני כלל הציבור", כך נכתב.

בעניינו של איציק זרקא שתועד אומר למפגינים נגד הרפורמה: "שתישרפו בגיהינום, אני גאה על 6 מיליון שיישרפו הלוואי, גאה", נכתב כי הוא "חצה קווים אדומים שאי אפשר להשלים עם חצייתם. יש אמירות שאין להן צידוק וגם לא כפרה. אמירתו הבלתי נתפסת של זרקא שהפכה נחלת כלל הציבור בישראל תלווה אותנו ובעיקר אותו עוד שנים רבות".

הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד