כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ולקחתם לכם"

תחת אזעקות והפצצות: חלוקת סטים ארבעת המינים

ארבעת המינים עושים בימים אלה את דרכם לערים רבות ברחבי אוקראינה. הסטים מיועדים לשימוש שלוחי חב"ד-רבני הערים שפועלים תחת אזעקות והפצצות. הן לקהילות בערים הגדולות, והן קהילות שבהן מאות או עשרות יהודים בלבד

תחת אזעקות והפצצות: חלוקת סטים ארבעת המינים
ארבעת המינים בקהילות היהודיות באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

יותר מ-1,000 סטים מהודרים של ד' מינים עושים בימים אלה את דרכם ל-120 ערים ברחבי אוקראינה וחלקם כבר הגיעו אל יעדם. הסטים אורגנו ונשלחו בידי "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) ומיועדים לשימוש שלוחי חב"ד-רבני הערים שפועלים במסירות נפש ותחת אזעקות והפצצות; הן לקהילות בערים הגדולות; והן לערים רבות שבהן אין רב קבוע, עם קהילות שבהן מאות או עשרות יהודים בלבד.

"המטרה שלנו היא לזכות כל יהודי, בכל מקום ברחבי המדינה, בנטילת ד' מינים. כך אנו עושים במשך 3 עשורים וכך גם היום למרות המלחמה והקושי הלוגיסטי הגדול", אומר שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר, יו"ר ה"פדרציה".

ומהיכן הגיעו ארבעת המינים עד לאוקראינה, שנמלי האוויר והים שלה סגורים? ערבות אין בעיה להשיג באוקראינה, אבל ההדסים והלולבים נשלחו מישראל לוינה שבאוסטריה, שם הם שוחררו מהמכס בסיוע שליח חב"ד הרב ניימרק. האתרוגים הגיעו במשלוח יבשתי הישר מקלבריה שבאיטליה. משם הם הועברו למרכז הפליטים הענקי "חב"ד" שמפעילה ה"פדרציה" עבור יהודי אוקראינה על שפת אגם בלטון שבהונגריה – ואחרי מיון, בדיקה ואריזה הם הועברו לעיר הגבול אוז'גורוד (לשעבר אונגוואר) שבאוקראינה. משם, בסיוע רב העיר ושליח חב"ד הרב מענדל וילהלם ובפיקוחו של הרב סטמבלר, הם נשלחו במערך של מכוניות ונהגים לכל פינה באוקראינה. גם חיילים בחזית עתידים לקבל בערב החג ערכות של ארבעת המינים.

"זה לא קל, זה מאתגר מאוד, אבל אני שמח שגם בחג הסוכות הקרוב – כמו בכל חג ובכל ימות השנה בשוטף – נסייע ליהודי אוקראינה לקיים את מצוות החג בהידור. משלוח ארבעת המינים מצטרף לסוכות רבות ששיגרנו לטובת הקהילות השונות ולמארזי חג. אנחנו בטוחים שבמהרה הקב"ה יפרוס סוכת שלום עלינו ועל כל עם ישראל ונשב בסוכת עורו של לווייתן בגאולה השלימה".

ארבעת המינים מלחמת אוקראינה רוסיה סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד