ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מממנת טרור"

בכיר אמריקאי לשעבר: "אסור שהרשות המושחתת תהיה חלק מהסכם סעודי-ישראלי"

במאמר חריף נגד הרשות הפלסטינית, אומר מייק פומפאו מי שהיה שר החוץ בממשל טראמפ: "סעודיה מעוניינת בכל הסכם נורמליזציה עם ישראל לטובת העם הפלסטיני, אין זה אחראי מבחינה כלכלית ומוסרית לחלק כספים דרך הרשות המושחתת והמממנת טרור"

בכיר אמריקאי לשעבר: "אסור שהרשות המושחתת תהיה חלק מהסכם סעודי-ישראלי"
נתניהו ופומפאו בישראל בעבר צילום: Ron Przysucha / U.S. State Department

מייק פומפאו מי שהיה שר החוץ האמריקאי בזמן ממשל טראמפ פחות מתלהב מהסכם ישראלי פלסטיני בהקשר של נורמליזציה עם סעודיה, "במקום להעביר סיוע דרך הרשות הפלסטינית כחלק מכל הסכם נורמליזציה, יצירת ארגון לא ממשלתי חדש יאפשר לסעודים לתמוך בשאר המוסלמים, לפתח ארגון אחראי לשיפור מוחשי של חיי הפלסטינים, לטפח חברה אזרחית המתאימה יותר לערבים-ישראלים. נורמליזציה מחוץ לדיכוי של הרשות הפלסטינית ויצירת אלטרנטיבה נחוצה מאוד לממשל השגוי של הרשות הפלסטינית" כותב פומפאו בטור דעה באתר 'דה היל'.

פומפאו המשיך לתקוף את הפלסטינים: "מתן כספים לרשות הפלסטינית, ארגון שממשיך לתגמל את הטרור הפלסטיני, יערער את המסר השליו ואת ההשלכות של הנורמליזציה. לאחר שהתשלומים של הרשות הפלסטינית למשפחות של טרוריסטים מעודדים אלימות, הקונגרס העביר חוק בשנת 2018, אשר מקצץ את המימון של ארה"ב לרשות הפלסטינית עד שהיא תפסיק את תוכנית ה"שלם עבור הרג" זו. כל סיוע חוץ לרשות הפלסטינית מתמרץ למעשה טרור נוסף נגד ישראלים. ריאד לא צריכה לספק כספים לרשות הפלסטינית" הוא כותב יחד עם סנדר גרבר, איש עסקים יהודי־אמריקאי שפעל להעביר את החוק ב-2018.

סעודיה ארצות הברית נורמליזציה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד