י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חילוקי דעות בשמאל

ברק רביד נגד מנהיג המחאה: "הפוליטיקה מערפלת את שיקול דעתך"

העיתונאי ברק רביד תקף באופן מפתיע את אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית לאחר שזה צייץ נגד הנורמליזציה עם סעודיה. "מראה איך פוליטיקה מערפלת לפעמים את שיקול הדעת וגורמת לאנשים במחנה הליברלי לאבד כל יכולת להסתכל על החיים בצורה מורכבת ועניינית"

ברק רביד נגד מנהיג המחאה: "הפוליטיקה מערפלת את שיקול דעתך"
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

העיתונאי ברק רביד לו קשרים ענפים במדינות המפרץ והוא אף כתב ספר "השלום של טראמפ" שסוקר בהרחבה את הדרמה מאחורי הקלעים של "הסכמי אברהם" והקשרים החשאיים של ישראל עם מדינות המפרץ, מביע תמיכה פומבית בשלום הנרקם בין ממשלת נתניהו לסעודיה ותוקף את מנהיגי המחאה שמתנגדים להסכם באופן נחרץ.

קוסטה בלאק, ממובילי המחאה נגד רפורמה והממשלה הנוכחית תקף את ההסכם וכתב: סעודיה מקבלת גרעין, נשק מתקדם, מטוסי F35 וברית הגנה עם ארה"ב; הרשות הפלסטינית מקבלת אוסלו ג': "הכרה, הקפאת התנחלויות והסכם ביניים בדרך למדינה עצמאית; ארה"ב מקבלת הרבה כסף. שאלה רצינית: מה מקבלת ישראל מלבד המילה 'נורמליזציה'?"

רביד, תומך נלהב במחאה נגד הרפורמה המשפטית, הפתיע ותקף את דבריו של בלאק: "הציוץ הזה מראה איך פוליטיקה מערפלת לפעמים את שיקול הדעת וגורמת לאנשים במחנה הליברלי לאבד כל יכולת להסתכל על החיים בצורה מורכבת ועניינית. חבל. נורמליזציה עם סעודיה תניב רווח אדיר לאזרחי ישראל. עוד יותר מהסכמי אברהם. זו תהיה שגיאה חמורה אם תנועת המחאה הדמוקרטית תתייצב נגד השלום".

בהמשך כתב רביד: "היתרונות לישראל מהסכם עם סעודיה: 1. שלום ויחסים דיפלומטים עם המדינה המוסלמית החשובה בעולם 2. יחסים דיפלומטיים עם עוד מדינות ערביות ומוסלמיות שיצטרפו 3. כניסה לאחד השווקים הכלכליים הגדולים בעולם 4. צעדים לעצירת סיפוח ובניה בהתנחלויות שממשלת הימין הקיצוני רוצה לבצע 5. יש עוד הרבה".

"לשאלת העשרת האורניום", ציין רביד, "מסתובב הרבה פייק בנושא. לפי מיטב בדיקותיי גם ארה"ב וגם ישראל (מוסד והוועדה לאנרגיה אטומית) אינן מסכימות להעשרת אורניום על ידי סעודיה. מדובר על מתקן העשרה אמריקני בסעודיה. הסעודים מביאים חומר גלם ומקבלים מוצר מוגמר. אין להם גישה לטכנולוגיה. המו"מ בנושא נמשך".

בהמשך הזכיר רביד כי "בעקבות הסכם השלום עם ישראל מצרים קיבלה מארה"ב סיוע צבאי של מיליארדים, F16, טנקים אמריקנים ועוד ועוד. ביטחון ישראל לא נפגע. להיפך - הוא התחזק. היתרון האיכותי בין צה"ל לצבא מצרים לא נשחק אלא רק גדל ב-40 השנים שחלפו מאז. גם כשהאחים המוסלמים עלו לשלטון הם לא ביטלו את הסכם השלום".

 

סעודיה נורמליזציה הסכמי אברהם ברק רביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד