כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הביא למותם של מחבלים

דיווח: איש חמאס נעצר בלבנון בחשד לקשר עם ישראל

לפני מספר שבועות נעצר בלבנון איש חמאס באזור צידון, בחשד לקשר עם ישראל. לטענת הלבנונים חליל אבו אל מעזה גויס על ידי המוסד והעביר מידע על פעילות הארגון ברצועת עזה ובשטחים

דיווח: איש חמאס נעצר בלבנון בחשד לקשר עם ישראל
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

כוחות הביטחון בלבנון עצרו לפני מספר שבועות איש חמאס בצידון בדרום לבנון, בחשד לקשר עם ישראל. על פי הדיווח בלבנון, חליל אל מעזה, בנו של דמות פלסטינית מוערכת ברצועת עזה ובתוך תנועת חמאס, גויס למודיעין הישראלי במבצע שנמשך זמן מה. על פי הדיווח בלבנון, הליך המעצר התרחש בחשאיות מוחלטת.

העצור הוא בן למשפחה ממחנה ג'בליה שבצפון רצועת עזה, והוא התגורר עם משפחתו בבית לאהיה, הוא בנו של דמות פלסטינית מכובדת ברצועת עזה, ובתוך תנועת חמאס עצמה. לטענת הלבנונים מצבה החברתי הקשה של המשפחה גרם לחמאס להעסיק אותו כדי לסייע לו לשפר את מצבה החברתי של משפחתו.

הוא עבד גם עם גדודי עז אלדין אלקסאם. הוא אמר בעדותו לחוקרים כי עבד בחיל ההנדסה של גדודי אל-קסאם בצפון רצועת עזה, לפני שהשתלב באופן מלא בזרוע הצבאית של חמאס, וביסוס רשת קשרים בתוך התנועה ומחוצה לה. לטענת הלבנונים לפני מספר שנים הצליח המודיעין הישראלי לגייס אותו תמורת כסף ותנאיו הכלכליים החלו להשתפר, הוא נימק זאת בכך שהוא עובד עם ארגון צדקה בטורקיה ומקבל משכורת טובה.

לטענת הלבנונים הוא יצר קשר עם ראשי חמאס בטורקיה ועבר לשם, הוא ניצל את קשריו של אביו כדי לפנות לפקיד בתנועת חמאס המתגורר באיסטנבול. לאחר מכן ביקשו ממנו מעסיקיו הישראלים לפנות לתנועת חמאס בבקשה להעבירו לביירות, ולעבוד עם שלוחת גדודי אלקסאם בלבנון. עוד דווח, כי כוחות הביטחון במדינה החרימו מחשבים וציוד נוסף מביתו של אל מעזה

עוד דווח, כי חמזה שאהין, מומחה לחומרי נפץ שנהרג בפיצוץ מסתורי ב-10 בדצמבר 2021 בלבנון, נהרג כתוצאה מפעולת חבלה שבוצעה על ידי סוכני מוסד בסיוע אל מעזה.

מהחקירות התברר כי העצור היה קשור לארגון חמאס בגדה המערבית. הוא מילא תפקיד בחשיפת מספר תאי התנגדות, ונחקר האם גרם לחיסולים בעזה.

בשל עבודתו בחיל ההנדסה של גדודי אלקסאם בצפון רצועת עזה, הופקדו עליו מספר משימות, לרבות אימון לוחמי חמאס בהנדסת חומרי נפץ. הוא שלח סרטונים כיצד לייצר חומר נפץ לחברי חמאס, חטיבת ג'נין וקבוצת גוב האריות בשכם. לטענת החוקרים, באחת הפעמים הוא שלח מידע שקרי שגרם להתפוצצות פצצות בזמן הכנתן. בחקירה התברר כי הוא נשלח לפקח על בני נוער של חמאס שעזבו את הגדה המערבית או רצועת עזה ללבנון.

עוד דווח, כי לאחר שחמאס צפה בתסקיר ביטחוני על מצבו לאחר מעצרו, הודיע חמאס ​​למשפחתו על מעצרו בלבנון באשמת שיתוף פעולה עם ישראל, חמאס החל בחקירות ברצועת עזה, לרבות כל המקומות והאנשים איתם עבד או נשאר בקשר לאחר יציאתו לטורקיה.

חמאס לבנון טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד