י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מאיימת להגיב לתקיפה ישראלית

לאחר האיום של נתניהו איראן מגיבה: "זכות טבעית להגנה עצמית"

איראן הגיבה אתמול על נאומו של נתניהו ביום שישי בעצרת הכללית של האו"ם: "איראן שומרת לעצמה את זכותה הטבעית להגנה עצמית, על פי החוק הבינלאומי ואמנת האומות המאוחדות"

לאחר האיום של נתניהו איראן מגיבה: "זכות טבעית להגנה עצמית"
נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

באיראן הגיבו על הנאום של ראש הממשלה נתניהו ביום שישי האחרון באו"ם. בהודעה מטעם משלחת איראן לאו"ם נאמר: "הרפובליקה האסלאמית של איראן דוחה ומגנה בחריפות טענות מופרכות וחסרות ביסוס שהועלו נגדה, לרבות אלה הנוגעות למעורבות איראן או ייחוסם של כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) ששימשו במלחמת אוקראינה. האשמות חסרות בסיס כאלה, המבוססות אך ורק על שקרים והנחות מומצאות, אינן אלא מנגנון תעמולה שהושק על ידי מדינות מסוימות כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהן".

כזכור נתניהו אמר בנאום: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מהם נשק גרעיני, טהרן צריכה להתמודד עם איום צבאי אמין". על כך הגיבה איראן: "הרפובליקה האסלאמית של איראן שומרת לעצמה את זכותה הטבעית להגנה עצמית, על פי החוק הבינלאומי ואמנת האומות המאוחדות, להגיב באופן נחרץ לכל איום או מעשה פסול שיבצע המשטר הישראלי".

עוד מתגובת איראן: "אי אפשר להתעלם מכך שהכיבוש הישראלי והגזענות נמצאים בלב כל הסכסוכים במזרח התיכון. הכיבוש הישראלי הדוחה הביא למשברים רבים וחוסר יציבות בכל האזור. ככזה, אירוני שראש ממשלת המשטר הישראלי דיבר על פיתוח יוזמת שלום אזורית בעוד משטרו צמא הדם שלו מתכנן לספח עוד מהשטחים הפלסטיניים שכבר כבושים".

בהצהרה נאמר עוד: "הרפובליקה האסלאמית של איראן מגנה בצורה החריפה ביותר, את כל הפשעים של המשטר הישראלי נגד פלסטינים, חוזרת על תמיכתה במטרתו הצודקת של העם הפלסטיני ומימוש מלא של כל זכויותיו הבלתי ניתנות לערעור, במיוחד זכותו להקים מדינה פלסטינית ברחבי פלסטין, עם אל קודס (ירושלים) כבירתה".

לסיום כתבו: "על האומות המאוחדות לשים קץ למגמה בלתי מוצדקת ובלתי מתקבלת על הדעת, ולחייב את המשטר הישראלי להפסיק באופן מיידי ומוחלט של כל הפשעים שלו נגד הפלסטינים, להסיר את המצור הבלתי חוקי והבלתי אנושי על רצועת עזה, לסיים את הכיבוש של כל השטחים הפלסטיניים, הגולן הסורי הכבוש וחלקים מלבנון, וכן לשאת באחריות על ביצוע הפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר במשך כמה עשורים".

העצרת הכללית של האו"ם בנימין נתניהו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד