כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסלמה במלחמה

אוקראינה טוענת כי הרגה את מפקד הצי הרוסי

כוחות מיוחדים אוקראינים אמרו כי במתקפה על מפקדת הצי הרוסי נהרג מפקד הצי בים השחור, ויקטור סוקולוב. בינתיים, טנקי אברמס הראשונים של ארה"ב הגיעו לאוקראינה

אוקראינה טוענת כי הרגה את מפקד הצי הרוסי
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בהצהרה של הכוחות המיוחדים של אוקראינה נכתב כי מפקד הצי בים השחור הרוסי, ויקטור סוקולוב נהרג בהתקפה על מפקדת הצי של רוסיה בעיר הנמל סבסטופול בחצי האי קרים הכבושה ביום שישי האחרון.

סוקולוב היה בין 34 חיילים וקצינים שנהרגו בתקיפה אוקראינית קטלנית ביום שישי האחרון, עוד עשרות נפצעו. על פי דיווחים, בניין המטה ההיסטורי ניזוק בצורה קשה

"שלושים וארבעה קצינים וחיילים נהרגו, כולל מפקד צי הים השחור, עוד 105 נוספים נפצעו", נמסר מהכוחות המיוחדים. אם המוות אכן יאושר, סוקולוב יהיה בדרג הגבוה ביותר מבין כל הקצינים הרוסים שנהרגו באוקראינה במהלך המלחמה.

אוקראינה גם דיווחה, כי התקפות באמצעות מל"טים וטילים ימיים ואוויריים הרסו גם מערכות הגנה ופגעו בספינות ובצוללות צבאיות רוסיות. אוקראינה גם ביצעה מתקפת מל"טים באזור קורסק במערב רוסיה, וגרמה נזק למספר בתים פרטיים ובניין מנהלי, כך אמר מושל האזור, רומן סטארבויט הערב.

על רקע הדיווח על מותו של הקצין הבכיר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר את הגעתם של טנקי אברמס הראשונים של ארה"ב לאוקראינה.

בפוסט בטלגרם, אמר זלנסקי כי הטנקים כבר מוכנים לפריסה. זלנסקי לא סיפק פרטים על מספר הטנקים האמריקאים שכבר נמצאים במדינה. טנקי אברהמס שימשו את ארה"ב בעיראק ובאפגניסטן. הוא מגושם ובעל צריכת דלק גבוהה, אך בעל כוח אש אדיר ומוגן היטב מפני נשק נגד טנקים.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד