ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הדרך לנורמליזציה

ערב הסעודית מסכימה לפיקוח הדוק של הסוכנות לאנרגיה אטומית

ערב הסעודית תסכים לפיקוח הדוק יותר על פעילותה הגרעינית מצד הסוכנות לאנרגיה אטומית. הצעד עשוי לסייע בהקמת מתקן העשרת אורניום כחלק מהסכם נורמליזציה בגיבוי ארה"ב בין ירושלים לריאד

ערב הסעודית מסכימה לפיקוח הדוק של הסוכנות לאנרגיה אטומית
סעודיה צילום: Pixabay

ערב הסעודית הודיעה אתמול כי תסכים לפיקוח רב יותר והדוק על פעילותה הגרעינית, צעד שעשוי לסייע לקדם את המשא ומתן עם ארה"ב להקמת מתקן העשרת אורניום בממלכה כחלק מהסכם נורמליזציה אפשרי בגיבוי וושינגטון בין ריאד וירושלים.

בנאום בוועידה הכללית השנתית של סוכנות האטום של האו"ם, אמר שר האנרגיה הסעודי, הנסיך עבדול עזיז בן סלמאן, כי ריאד תבטל את הסכם הפיקוח הבסיסי שלה עם הסוכנות ותיישם הסכם מקיף יותר, המעניק לפקחים סמכויות רחבות בהרבה לבחון פעילות גרעינית, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עבדול עזיז אמר כי הממלכה נמצאת בתהליך של כינון הסכם הגנה עם ארה"ב שיפעל בהתאם ל"שיטות וההתנסויות הבינלאומיות הטובות ביותר".

המהלך הסעודי יעניק לקהילה הבינלאומית הרבה יותר ביטחון שכל מתקן גרעיני שתפעיל ריאד, לא היה יעסקו בניסיון לייצר דלק גרעיני לפצצה.

ערב הסעודית דוחפת במשך שנים להמשיך להעשיר אורניום אזרחי משלה, למרות שהיא אינה מפעילה כור גרעיני. מנהיגי סעודיה גם הזהירו שאם היריבה האזורית איראן תפתח נשק גרעיני, היא גם תנסה לעשות זאת.

מנכ"ל סבא"א, רפאל גרוסי, בירך על ההחלטה הסעודית. "אני מצפה לקבל את ההודעה הרשמית של ערב הסעודית לגבי החלטתה", אמר. "סבא"א מוכנה לספק תמיכה בהקשר זה".

סעודיה ארצות הברית נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד