כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כסף, זהב ומוכנית יוקרה

סנאטור דמוקרטי מואשם בעבירות שחיתות

כתב אישום הוגש על ידי תובעים פדרליים כנגד הסנאטור הדמוקרטי הבכיר בוב מננדז ורעייתו נדין מניו ג'רזי, המואשמים בעבירות שחיתות חמורות של קבלת שוחד בסחיטה. על פי החשד, השתמש בהשפעתו על יחסי החוץ של ארה"ב לטובת אינטרסים אישיים, ובמסגרתם קיבל סכומי כסף רבים, זהב ומכונית יוקרה בתמורה לטובות הנאה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בסוף השבוע האחרון כתב אישום הוגש על ידי תובעים פדרליים כנגד הסנאטור הדמוקרטי הבכיר בוב מננדז ורעייתו נדין מניו ג'רזי, המואשמים בעבירות שחיתות חמורות של קבלת שוחד בסחיטה, כאשר אף השתמש בהשפעתו על יחסי החוץ של ארה"ב לטובת אינטרסים אישיים, ובמסגרתם קיבל סכומי כסף רבים, זהב ומכונית יוקרה בתמורה לטובות הנאה.

על פי כתב האישום, מננדז, העומד בראש ועדת יחסי החוץ בסנאט, מואשם בכך שניצל את כוחו בכדי לסייע בחקירות של משרד המשפטים נגד שני אנשים מניו ג'רזי, בתמורה לשוחד שקיבל מהם. בנוסף, הוא מואשם כי ניצל את כוחו לסייע למשטר המצרי וכן לסכל חקירה פלילית של מקורב נוסף מניו ג'רזי תמורת מטילי זהב וכספים במזומן, כאשר במהלך חיפוש בביתם של בני הזוג המואשמים נמצאו מטילי זהב ומאות אלפי דולרים במזומן. במקביל, גם שלושת אנשי העסקים הקשורים בפרשה מואשמים גם בפרשת השוחד.

במהלך 2018 איש העסקים המצרי-אמריקני וואל חנא ארגן פגישות בין הסנאטור מננדז לגורמים רשמיים במצרים, כאשר במהלך אותן פגישות אותם גורמים לחצו על מננדז לתמוך בחידוש הסיוע הצבאי של ארה"ב למצרים לקהיר, אשר באותה העת הוקפאה בשל טענות שונות בנוגע למצב זכויות האדם במצרים.

בתמורה לתמיכה בחידוש הסיוע רעייתו של מננדז, נדין, קבלה כסף מהחברה של איש העסקים וואל חנא, העוסקת בהענקת היתר לייצוא בשר מארה"ב למצרים, על סמך ההלכה האיסלאמית. שלא במפתיע ולאחר שבעבר מספר חברות בארה"ב העניקו היתר זה, במהלך 2019 קיבלה החברה של חנא בלעדיות מממשלת מצרים על הנפקת היתר זה ובכך הפכה ליחידה שייכולה לבצע ייצוא זה של בשר מארה"ב לקהיר – וגם במקרה זה, היה מעורב מננדז, אשר הפעיל לחץ על בכיר במשרד החקלאות האמריקני, בכדי לוודא שלא יאפשרו תחרות מול חברות אחרות בקטגוריה זו.

בעקבות כתב האישום שהגישו תובעים פדראליים מטעם משרד המשפטים, במסגרתו נטען כי מננדז מסר מידע רגיש לממשלת מצרים וסייע לה גם בדרכים אחרות, בכדי לסייע לאיש עסקים מצרי אמריקני לשמור על מעמד המונופול של החברה שלו, הוא נאלץ להתפטר מתפקידו כיו" ועדת יחסי החוץ של הסנאט, כאשר עמיתיו למפלגה ובכירים נוספים, בהן מושל ניוג'רזי, קראו לו לנקוט בצעד זה עוד קודם לכן, אך הוא דחה זאת. עם זאת ועל אף התפטרותו מתפקיד היו"ר, הוא מסרב לעת עתה להתפטר מהסנאט ודוחה, יחד עם רעייתו, את האישומים המיוחסים לו.

זו הפעם השנייה במהלך העשור האחרון שבה הסנאטור הוותיק בן ה-69 אשר מכהן בתפקידו מאז 2006 מואשם בשחיתות. ב-2015 הוא נאשם בעבירות של שוחד והונאה, אך בהמשך האישומים כלפיו בוטלו. בתגובה לאישום הנוכחי אמר הסנאטור מננדז, כי "כבר שנים כוחות הפועלים מאחורי הקלעים מנסים להשתיק אותי ולקבור אותי פוליטית. מאז הדלפת קוימה של חקירה נגדי לפני כשנה, החל נגדי קמפיין בהובלת מקורות אנונימייםשמטרתם להכפיש אותי". כמו כן הגיב לקריאות שקראו להתפטרותו ומסר בהצהרה: "אני לא הולך לשום מקום".

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד