כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עבריין ורברבן

אסיר טוען כי סיפק מיליון דולר לנתניהו: "שקרים הזויים של עבריין מורשע"

איש עסקים צרפתי, המרצה עונש מאסר, הוקלט במסגרת חקירת רצח המתנהלת נגדו. הוא טען כי "נתן מיליון לנתניהו". לדברי העיתונאי שחשף את ההקלטות: "הוא היה נותן מעטפות לבנימין נתניהו לפעמים 10,000 דולר, לפעמים 20,000". סביבת נתניהו: "שקרים הזויים של עבריין שיושב בכלא"

אסיר טוען כי סיפק מיליון דולר לנתניהו: "שקרים הזויים של עבריין מורשע"
בית כלא צילום: freepik

איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן, מקורבו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוקלט אומר כי מימן לראש הממשלה ולרעייתו חופשות, שעוני יוקרה וארוחות, והעביר לרה"מ סכומי כסף רבים, בהם מיליון אירו. האתר הצרפתי Mediapart דיווח על הדברים, המבוססים על תמלילי הקלטות של מימרן מהכלא בצרפת שבו הוא מרצה מאסר על הונאת ענק ועל חטיפה של איש עסקים יריב, וחשוד בהזמנת רצח משולש. נתניהו מכחיש את הדברים של מימרן.

"קניתי סיגר אחד לעצמי", צוטט מימרן בדיווח. "הוא (נתניהו) אהב, אז קניתי לו. הוא אהב מאוד מתנות. אני הייתי זה ששילמתי על הכול, הוא לא משלם". לפי תמלילי ההקלטות, אמר מימרן עוד כי "כשהוא (נתניהו י.פ) היה איתי בפריז, לקחתי אותו לאן שרציתי. הוא עשה מה שרציתי. כשהוא מקבל ממך כסף והכול - זהו, זה נגמר. אין יותר גבולות. אתה יכול לבקש ממנו הכול. הוא ידע שהוא הולך לקבל את השטרות שלו. מה שזה לא היה, הוא אמר לי כן".

בהקלטה שהגיעה לאתר מ-10 באוגוסט 2020 טען מימרן בשיחה מכלאו כי "נתן מיליון לנתניהו", באמצעות האוליגרך הגיאורגי-יהודי בדרי פטרקצישוילי, שמת ב-2008 ושאמו טענה שחוסל. "אמרתי לביבי - מצאתי את האיש שיממן אותך", אמר מימרן, שלא תיאר בשיחה כיצד הועבר התשלום ולא הציג הוכחות להעברתו. אך טען: "הוא ביקש ממני 50 אלף דולר, הוא שילם על החופשה, ובסוף אמר שהיא הייתה טובה, ושלא נשאר כלום".

בהקלטה מ-17 ביולי 2020 מימרן מנה את כל המקומות שבהם לטענתו כיסה את הוצאותיהם של הזוג נתניהו: סן טרופז, מיאמי, דוביל, מונקו, קורשבל וגם במלון היוקרה פלאזה אתנה בפאריס. "אני הייתי זה ששילם על הכול, הוא לא משלם", נשמע מימרן אומר בשיחת טלפון. לאחר מכן הוא תיאר אנקדוטה שלפיה, באחת הפעמים הוא שילם סכום בסך 2,600 אירו על הוצאות נוספות של הזוג נתניהו במלון. הסכום חופף באופן חלקי למספר ארוחות הבוקר שראש הממשלה ורעייתו הזמינו בבית המלון בשלושה ימים בלבד.

בדוח משטרתי ממרץ 2021 נחשפה גם שיחה שמימרן ניהל בנובמבר 2020 ובה "הסביר כי הייתה לו רשת ענפה של קשרים שכוללת את חבר הפרלמנט מאיר חביב ואת נתניהו. הוא התגאה בעובדה שהצליח, באמצעות קשריו, לחבל בעסקת טלקומוניקציה בישראל" של אחד מ"אויביו" בצרפת. "הוא אמר כי לא יהסס להשתמש בשירותים של גנגסטרים בכירים כדי ללחוץ על אויביו", ציינו החוקרים.

ב"Mediapart"נכתב שבלשכת ראש הממשלה נתניהו סירבו לענות לשאלות שהפנו אליהם בנושא. אחרי צאת יום הכיפורים נמסרה תגובה מסביבת נתניהו: "רק התקשורת הישראלית יכולה לצטט שקרים הזויים של עבריין מורשע, שיושב בכלא, רק כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו". חבר הפרלמנט חביב, שגם נגדו הועלו טענות בנוגע לקשריו לכאורה עם מימרן, הגיב: "מדובר בשקרים".

צרפת בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד