ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
על שבר בת עמי

הח"כ הפתיע והודיע שיצום גם היום

חבר הכנסת מיכאל ביטון הודיע שיצום גם היום בעקבות מפגן השנאה שהתרחש בעיצומו של היום הקדוש בלב ליבה של תל אביב

הח"כ הפתיע והודיע שיצום גם היום
התפילה בעיו"כ בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות מפגן השנאה בעיצומו של היום הקדוש בתל אביב "הליברלית", הודיע חבר הכנסת מיכאל ביטון מ'המחנה הממלכתי' כי הוא יצום יום נוסף, גם היום.

ביטון כתב בחשבון ה-X שלו: "על מה שקרה ביום הכיפורים בתל אביב ראוי לצום מחר. מחר אצום (אפשר רק מים) על שבר בת עמי. על שסע שנוצר והעמיק בתוך היום המיוחד והקדוש הזה".

הוא קרא לעוקביו "מזמין אתכם להצטרף לצום זה. אין ראוי יותר ממנו בעת הזאת. האחריות היא של כולנו. הערבות ההדדית מחייבת את כולנו לבדוק ולבחון איך הגענו למצב הזה".

ח"כ מיכאל ביטון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בניגוד לביטון שכאב את הדבר ראש מפלגתו ח"כ בני גנץ הפתיע לרעה כשבחר צד מובהק עם בג"ץ ועם המפגינים. וכך כתב: "במשך 75 שנה הצליח רוב גדול של הישראלים להגיע להסכמות על המרחב הציבורי ביום הכיפורים, כך שיותאם לפי הקהילה. ‏75 שנה הצליחו ציבורים לכבד האחד את השני למרות השוני, ולא הכניסו פוליטיקה ליום הכיפורים".

"‏כעת, מי שהחליט להפריד בינינו - הצליח לחלל גם את היום הקדוש הזה בכפייה ובשנאת חינם. ומי אם לא ראש הממשלה, מחולל השנאה הגדול ביותר, הוא זה שבוחר כעת ללבות את האש, ביחד עם פוליטיקאים שהחליטו להפוך את המרחב הציבור שלנו - לאזור אסון. ‏אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות, ולהפסיק את השיח ואת המעשים מחרחרי המדון".

גנץ סיים את דבריו וכתב: "לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים. אך חשוב מכך, עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה".

כיכר דיזנגוף תל אביב יום הכיפורים מיכאל ביטון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד