כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יישור קו" עם האיחוד האירופי

בריטניה דוחה את המועד לאיסור מכירת רכבים שאינם חשמליים

בריטניה הודיעה שהיא מזיזה את היעד לקניית מכוניות חשמליות מ-2030 לשנת 2035, כלומר חמש שנים קדימה. מה שבריטניה עושה הוא רק מהלך של "יישור קו" עם האיחוד האירופי, כי באיחוד האירופי מכירה של מכוניות מזהמות תיאסר בשנת 2035

בריטניה דוחה את המועד לאיסור מכירת רכבים שאינם חשמליים
בבריטניה דחו בחמש שנים את מועד המעבר ל-100% הנעה חשמלית. בצילום סקייוול ET5 המשווק גם בישראל צילום: רוני נאק

ממשלת בריטניה הודיעה רק לפני שנתיים שבממלכה יהיה אפשר לרכוש רק מכוניות נקיות לחלוטין משנת 2030, אבל עכשיו היא חוזרת בה. לפי פרסומים בבריטניה, הממשלה בראשות רישי סונאק הודיעה שהיא מזיזה את היעד הזה לשנת 2035, כלומר חמש שנים קדימה.

ההסבר שראש הממשלה הבריטי סיפק הוא שמכוניות חשמליות בכל מקרה הופכות נפוצות ולכן אי אפשר להכריח את התושבים לרכוש רק רכב נקי משנת 2030.

הודעתה של הממשלה הבריטית היא אומנם דרמטית אבל הוא לא מפתיעה, כי מה שבריטניה עושה הוא רק מהלך של "יישור קו" עם האיחוד האירופי, שבריטניה כבר אינה חברה בו. כי באיחוד האירופי מכירה של מכוניות מזהמות תיאסר בשנת 2035 ובבריטניה פשוט חששו ממצב בו התושבים בבריטניה צריכים לראות כיצד חבריהם מעבר לתעלה ממשיכים לרכוש מכוניות בנזין ודיזל.

ההודעה של הממשל הבריטי גרמה למצב בו כמה יצרני רכב יצאו פראיירים: בריטניה היא שוק רכב ענק ובגלל שהיא אי שנוהגים בו בצד ההפוך של הכביש אז יש לה דרישות מיוחדות ומאפיינים מיוחדים ולכן יצרני הרכב הגדולים מייצרים מכוניות ספציפיות עבור השוק הבריטי - והיצרנים האלה נערכו בעלויות גבוהות ליום שבו בבריטניה ימכרו רק מכוניות חשמליות מינואר 2030. השינויים האלה עולים ליצרני הרכב הון תועפות וכעת הם נאלצים לקלוט שבריטניה שינתה את התוכניות בלי להתייעץ איתם.



 

 

בריטניה רכב חשמלי האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד