כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
וְאַ֗תְּ עָלִית עַל כֻּלָּֽנָה

17,000 גיבורות אדירי התורה כובדו בערב אחד

אלפי נשים מילאו את ההתוועדות של 'נשי אדירי התורה' במחווה לנשים הניצבות לצד בעליהן האברכים השוקדים על תלמודם. המשתתפות הן עמוד השדרה של לימוד התורה של הבעלים. 7,000 נשים היו מ-25 הכוללים של BMG ברחבי העולם

17,000 גיבורות אדירי התורה כובדו בערב אחד
גיבורות אדירי התורה צילום: Yossi gee

בהמשך למעמד הענק 'אדירי התורה' שנערך לכבודם של אברכי ישיבת לייקווד בחודש סיון, בתחילת חודש אלול, נערך אירוע דומה לנשים. אלפי נשים מילאו את התוועדות 'נשי אדירי התורה' שנערך בעשרת ימי תשובה.

המעמד נערך כמחווה לנשים הניצבות לצד בעליהן האברכים. "המשתתפות הן עמוד השדרה של לימוד התורה של הבעלים. נשי חיל שבלעדיהן לימודם היה בלתי אפשרי", אמרו המארגנים. המוני הגיבורות השתתפו באירוע של 17,000 איש, כולל 7,000 מ-25 הכוללים של ישיבת בית מדרש גבוה ברחבי העולם.

בראש המעמד השתתפו ראשי ישיבת בית מדרש גבוה, וכן הגאון רבי נוח בינדר, והגאון רבי אהרון שוסטל, יחד עם הדיין הגאון רבי אהרון דוד דונר שהגיע מלונדון.

בין הדוברים היו הרבנים הגאונים, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, הגאון רבי אהרון דוד דונר, וצילומי וידאו הוקרנו מראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, מהגאון רבי ראובן פיינשטיין, הגאון רבי אליהו ברודני, הגאון רבי אליהו בער וואכטפוגל והגאון רבי ישראל ניומאן.

במעמד הוקרנה גם מצגת קליפ מוזיקלית מרהיבה, עם שיר שהלחינה חילה נויהאוס ושר הזמר שמילי אונגר בליווי מוזיקלי של מקהלת 'אידיש נחת' והאחים ברקו.

האירוע בשבוע שעבר הוא המשך לאירוע הענק שדיווחנו עליו כאן ב'בחדרי חרדים' של 'אדירי התורה' שנערך בפעם השניה בפילדלפיה, במכתב של מארגני האירוע נאמר לקראת האירוע לנשים כי "תפקידכן המכריע בלימוד התורה של הבעלים שלכן, והתמיכה שאתן נותנות לבעלים, הוא דבר נשגב".

המעמד שנערך בחודש סיון לגברים נערך בהשתתפותם של ראשי ישיבת לייקווד וגדולי הדור בארה"ב, מי ששימש כאורח הכבוד מארץ ישראל שנשא את המשא המרכזי היה ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן ממנהיגי עולם התורה בארץ הקודש שיצא לכינוס באופן מיוחד וביום שהגיע לארה"ב נפטר עליו בנו באופן פתאומי, ראש הישיבה קיבל את פסק הדין של פוסקי לייקווד שיחד עם הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ערכו תשובה מפורטת ובה הוראות מיוחדות על סדרי הגעתו והשתתפותו של ראש הישיבה במעמד.

ראש הישיבה הרחיב במשאו שנשמע בקשב רב בגודל מעלתם של לומדי התורה, כשבסיום דבריו הוסיף בדברים שהפכו לשיחת היום באמריקה: "אני רוצה לעורר כאן על הצרה הגדולה שזה מקיף ומדאיג את כל אמריקה, בענין שיש הרבה בחורים ובחורות שלא מוצאים את זיווגם. ועל כן אני רוצה למסור מה שרבינו הגדול מורי חמי הרב שך זצ"ל היה מייעץ, שיקבלו על עצמם לומר ברכת המזון מתוך הסידור וזה מועט המחזיק את המרובה, ושיהי' בקביעות, וזה עצה וסגולה להסיר את הצרה הזאת".

 

לייקווד ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד