ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הרוגים בפיצוץ מחסן דלק

כ-13,000 בני אדם נעקרו מאזרבייג'ן לארמניה

פיצוץ מחסן דלק בקרבאך הגיע בשיאו של גל העקירה של אלפי אזרחים ארמנים שנמלטו בשל הגעתם של כוחות אזרבייג'נים. פיצוץ מחסן דלק בקרבאך גבה 20 הרוגים

כ-13,000 בני אדם נעקרו מאזרבייג'ן לארמניה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

ארמניה דיווחה כי 13,350 פליטים הגיעו מאזור נגורנו קרבאך, שהייתה מובלעת בעל רוב ארמני, אזרבייג'ן השתלטה על האזור לאחר מתקפת בזק בשבוע שעבר.

ממשלת ארמניה אמרה בהצהרה: "נכון לשעה שמונה בבוקר ב-26 בספטמבר (שלישי), 13,350 עקורים נכנסו מנגורנו קרבאך", ואישרה כי היא מספקת להם דיור.

אתמול, אירע פיצוץ מחסן דלק בנגורנו קרבאך הותיר לפחות 20 הרוגים ויותר מ-280 פצועים, כך הודיעו שלטונות ארמניה היום, הפיצוץ אירע בשיאו של גל העקירה של אלפי אזרחים שנמלטו מהגעת הכוחות האזרבייג'ניים.

הרשויות מסרו בהצהרה: "למרבה הצער, לא ניתן היה להציל את חייהם של 7 חולים, והם מתו בבית החולים. ישנם עדיין עשרות חולים במצב קשה. 13 גופות לא מזוהות הועברו למשרד המשפטים".

שני פקידים מממשל ארה"ב נמצאים בארמניה, כדי לסייע במשבר ההומניטרי המחריף בנגורנו-קרבאך ולמנוע רצח עם נגד אוכלוסייה ארמנית באזור, כך לפי אתר פוליטיקו.

אבל פעילי הפזורה הארמנית ובני בריתם בגבעת הקפיטול אומרים שהגעת האמריקאים לארמניה, למרות שהיא מתקבלת בברכה, הגיעה מאוחר מדי. ממשל ביידן לא נקט באמצעים נחרצים מספיק נגד אזרבייג'ן, והארמנים לוחצים להטיל עליה סנקציות ולהפסיק את הסיוע הצבאי של ארה"ב.

אזרבייג'ן ארצות הברית פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד