כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ראיון מפתיע

רעייתו של זלנסקי: "לא תמכתי בו לנשיאות, לא בטוח שיתמודד שוב"

אולנה זלנסקה, אמרה בראיון לעיתונאים אמריקאים כי לא תמכה באופן מלא במועמדותו של בעלה במהלך בבחירות לנשיאות ב-2019. הנשיא וולודימיר זלנסקי קבע בעבר, כי אסור לקיים בחירות בזמן שיש משטר צבאי במדינה

רעייתו של זלנסקי: "לא תמכתי בו לנשיאות, לא בטוח שיתמודד שוב"
זלנסקי מבקר חיילים בחזית ומעניק להם מדליות ועיטורים צילום: לשכת הנשיאות של זלנסקי

אולנה זלנסקה, רעייתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, הטילה ספק בהשתתפותו בבחירות אפשריות באוקראינה ב-2024. על פי הדיווח של ה-Business Insider, הגברת הראשונה אמרה: "זה יהיה תלוי אם החברה שלנו זקוקה לו כנשיא. אם החברה האוקראינית תרגיש שהיא כבר לא רוצה לראות בה את מנהיג המדינה, סביר להניח שהוא לא יתמודד". היא הוסיפה כי היא לא בטוחה שהוא יתמודד בכלל, במיוחד לאור המצב הלא ברור במדינה.

בעוד אוקראינה מתלבטת אם לקיים או לא לקיים את הבחירות הבאות לנשיאות כשהפלישה של רוסיה נמשכת, הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה אמרה ל-CBS שהיא לא בטוחה אם בעלה יתמודד לכהונה שנייה ב-2024. "אבל אני אתמוך בו בכל החלטה שהוא יקבל" אמרה.

היא הודתה כי לא תמכה באופן מלא במועמדותו של בעלה במהלך השתתפותו בבחירות לנשיאות ב-2019. אך אמרה, כי אם הוא יתמודד לכהונה שנייה, היא תתמוך בו בניגוד לריצה שלו לנשיאות ב-2019.

הנשיא וולודימיר זלנסקי קבע בעבר, כי אסור לקיים בחירות בזמן שיש משטר צבאי במדינה, אך אפשרות כזו קיימת אם הפרלמנט יתמוך בשינויי חקיקה, ואם המערב יקצה כספים לבחירות, ולמשקיפים בינלאומיים תהיה גישה לקלפיות.

כשכמעט חמישית מאוקראינה כבושה בידי כוחות רוסים, מיליונים נעקרו מבתיהם עקב המלחמה ועשרות אלפי אזרחים משרתים כחיילים, קיום בחירות חופשיות והוגנות יהיה "כמעט בלתי אפשרי" ו"לא מועיל", כך לפי פקידים ומומחי בחירות שדיברו עם הוושינגטון פוסט.

"הרוסים דוחפים לכך דרך הערוצים החשאיים שלהם", אמר פקיד אוקראיני לעיתון, והוסיף כי קיום בחירות לנשיאות ב-2024 יהיה מסוכן ומזיק למדינה. "אין מצב שאפשר לקיים בחירות דמוקרטיות בזמן המלחמה".

רוסיה כזכור ערכה "בחירות מדומות" להצבת חברי מפלגת השלטון הרוסית בשטחים אוקראינים הכבושים. אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, כינה את הבחירות ברוסיה באוקראינה "בלתי לגיטימיות", ומועצת אירופה כינתה אותן "הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי".

עם זאת, כמה פקידים אמריקאים, כולל הסנאטור לינדזי גרהם, קראו בפומבי לקיים את הבחירות לנשיאות שלה כמתוכנן במרץ 2024. "אני מבין שהפרלמנט האוקראיני חייב לאשר זאת והסביבה הביטחונית לניהול בחירות תהיה מאתגרת", אמר גרהם בהצהרה שנמסרה בסוף אוגוסט. "עם זאת, אני לא יכול לחשוב על השקעה טובה יותר ליציבות אירופה מאשר לעזור לאוקראינה לשרוד כדמוקרטיה עצמאית, בשלטון עצמי, המבוססת על שלטון החוק. הייתי מעודד את כל בעלות בריתה של אוקראינה לעזור לספק את הסיוע הפיננסי והטכני לתמוך במאמץ הזה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד